Nu undrar jag om alla ni med filter skulle kunna ange modell samt motivera varför era filter är så bra som ni upplever dem.
Sen har jag en fråga och det är varför dammfilter enbart används till damm och inte till akvarium, menar att de tryckfilter som finns i dag för damm borde ju fungera till akvarium också.
Ex. Biopress, Cyklon, PowerBead, BioClear(trycksatta)
ex. Bioground, BioStep, PondFriend(utlopp ovan akvariekant)Ej tryckfilter.
Då det är många som har bakgrunder i sina akvarier så borde ju de filtrerna för dammar funka hur bra som helst(iallafall om plats finns för pumpen i bakgrunden eller pumpen kan döljas i akvariet).
Själv tycker jag Biopress 7500 med en bra pump vore ett alternativ om man vill ha filtret ståendes under akvariet.
Eller varför inte ha ett PondFriend F10000 brevid akvariet.
Eller ett Jebo 980B på 43liter för under 2000kr?
Förresten, varför använder ingen kaldnes k1, k3 filtermedia i akvariefilter?
Sen har jag en fråga och det är varför dammfilter enbart används till damm och inte till akvarium, menar att de tryckfilter som finns i dag för damm borde ju fungera till akvarium också.
Ex. Biopress, Cyklon, PowerBead, BioClear(trycksatta)
ex. Bioground, BioStep, PondFriend(utlopp ovan akvariekant)Ej tryckfilter.
Då det är många som har bakgrunder i sina akvarier så borde ju de filtrerna för dammar funka hur bra som helst(iallafall om plats finns för pumpen i bakgrunden eller pumpen kan döljas i akvariet).
Själv tycker jag Biopress 7500 med en bra pump vore ett alternativ om man vill ha filtret ståendes under akvariet.
Eller varför inte ha ett PondFriend F10000 brevid akvariet.
Eller ett Jebo 980B på 43liter för under 2000kr?
Förresten, varför använder ingen kaldnes k1, k3 filtermedia i akvariefilter?
Kommentar