Någon som har testat ett Sandfilter till ett Akvarium ett sådant vanligt som man kan köpa billigt till en pool.Vad är i så fall fördelar med det hela eller Nackdelar med det hela??
Sandfilter i Akvarium
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Maffia666
Kommentar
-
Maffia666
. Men håller pumpen tätt då sedan den startat, och får gå hela tiden som ett vanligt filter? Efter som jag vet vilket filter Steene, menar.
Kommentar
-
Maffia666
-
Kommentar
-
-
Det är nog en hel del åsikter om detta, på andra Forum så kan det gå med viss ändring av materialet Bla.Mvh.PatrikKommentar
-
Jag har inte en susning om ett sådant filter funkar inomhus eller inte - dock så fungerar väl ett poolfilter som ett rent mekaniskt filter, medan man i ett akvarium vill ha ett biologiskt.
Dvs dessa filter har helt olika funktion.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Varför kan inte det bli Biologiskt med hjälp av sanden??det går givetvis att byta ut sanden mot annat filtermaterial då med mindre Biobollar hade jag tänkt,då det kan bli ett bra Biologiskt filter.Mvh.PatrikKommentar
-
Visst kan man byta sanden mot annat filtermaterial men då är det ju inget sandfilter längre som du frågade om
Då handlar det ju bara om att du vill ha en behållare för filtermaterialet och till detta kan man ju använda det mesta.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Visst kan det bli ett biologiskt filter med hjälp av sand. Jag besökte en professionell odlare för några år sedan och han körde med sand som filtermaterial och då var 1/3 av volymen sand. Denna volym kan säkert minskas om man kan backspola filtret.
Visst kan man byta sanden mot annat filtermaterial men då är det ju inget sandfilter längre som du frågade om
Då handlar det ju bara om att du vill ha en behållare för filtermaterialet och till detta kan man ju använda det mesta.vill som sagt att ha lite synpunkter om det hela här på Zoopet vad ni tycker om iden...Sand eller sten borde vara det bästa tänkbara för att bevara det Biologiska enligt mig,men det är min åsikt
Sen går det alltid att byta ut sanden med annat menade jag
Mvh.PatrikKommentar
Kommentar