va? jag vet inte nån som liimmar ihop mattor, man köper stora mattor som man kapar till önskad storlek? sån här... http://www.pwss.se/home.php?cat=888
Jo det är sån jag har köpt (men inte kommit ännu), dock vill jag sätta ihop block till ett tjockare än 10 cm.
Därav att jag behöver sammanfoga det på något vis då det skall vara utan hållare i akvariet.
Punktsytt med fiskelina eller punktlimmat med akvariesilikon fixar biffen. Sedan jag började med akvarier har jag silikon till allt. Halva min lägenhet består av silikon. Flickvännen också. Hmm... Eh... Ne.
Ja det är rätt, silikona allt i din väg Whistler84.
Sen skickar du in en bild på din silikonerade tjej *skratt*
Tänkte sätta ihop bitar till en lite längre och tjockare del att ha längs med nederkanten på akvariets "baksida".
Sytt har jag gjort hela dan för att få ihop min mossvägg.
Trött på att sy, iaf just nu!
Man skall inte ha för tjock filtermatta för då kommer inte vattnet att dras igenom tillräckligt snabbt och det kommer att bli döda ytor i den.
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
En ökad filtertjocklek innebär precis som Kjell skrev att motståndet ökar och med ökat motstånd kommer vattnet inte att dras jämnt genom filtermattan utan vattnet kommer att leta sig fram längst den sträcka som ger minst motstånd , dom områden som i där vattnet står still kommer att ha drabbas av syrebrist med anaerob bakteriedöd som följd, ökad filtervolym måste kompenseras genom ökad genomströmmning.
Life's a bitch and then you die..
"I might be right handed but im always left-winged" Skriv på!
Kommentar