Kikare - akvarietillbehör

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TinaM
    • February 2008
    • 1040

Kikare - akvarietillbehör

Idag fick jag en idé, då jag såg att jysk reade små kikare med 8 x förstoring för en 50 lapp. Så jag köpte en. Väl hemma la jag mig bekvämt i sängen och började studera mitt akvarium med kikaren. Och jag blev helt såld! Det var som att titta på en naturdokumentär.

Efter min upplevelse anser jag att en kikare absolut bör tillhöra akvarietillbehören, åtminstone om man har mindre fiskar, räkor och/eller mycket växter. Man kan studera de individuella fiskarna på ett helt annat sätt och väldigt närgående, även de skygga, eftersom man inte behöver vara nära karet. Och man ser saker som man annars aldrig hade upptäckt.

Det är som att skapa en egen dokumentär.

Prova får ni se!
    32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

Ursprungligen postat av TinaM
    Idag fick jag en idé, då jag såg att jysk reade små kikare med 8 x förstoring för en 50 lapp. Så jag köpte en. Väl hemma la jag mig bekvämt i sängen och började studera mitt akvarium med kikaren. Och jag blev helt såld! Det var som att titta på en naturdokumentär.

Efter min upplevelse anser jag att en kikare absolut bör tillhöra akvarietillbehören, åtminstone om man har mindre fiskar, räkor och/eller mycket växter. Man kan studera de individuella fiskarna på ett helt annat sätt och väldigt närgående, även de skygga, eftersom man inte behöver vara nära karet. Och man ser saker som man annars aldrig hade upptäckt.

Prova får ni se!
    Sjysst ide!!
    Ska testa!

http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

Kommentar

• JojjeN
      • June 2008
      • 3567

Undrar hur det blir med mitt mega förstorande teleskop som är till astronomi. xD
      Tillbaks efter paus.

Kommentar

• Mick13
        • May 2008
        • 1796

Ursprungligen postat av JojjeN
        Undrar hur det blir med mitt mega förstorande teleskop som är till astronomi. xD
        Räkna hörn/spetsar på fjällen på 70m håll

Men go ide med kikaren. Skall lägga mig i soffan i veckan och studera firrar
        In vino veritas, in aqua sanitas

Kommentar

• ansjo
          • November 2005
          • 29967

Bättre att handmata fisken så de inte blir skraja så fort man visar sin fula nuna. Men å andra sidan kan man inte röra ett finger när man sitter i soffan och glor på TV utan att de tror det är matdags!
          /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Gaffel
            • December 2007
            • 6200

Ursprungligen postat av TinaM

Prova får ni se!
            Vad har du rökt?
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

Kommentar

• Jens A.
              • March 2007
              • 5026

Hehe, tyckte med det lät lite konstigt. Men så kom jag på att det kanske kunde vara ett bra sätt att kolla på mina golden stripe-pansarmalar utan att de piper iväg och gömmer sig.
              Earth first! We´ll screw up the other planets later!

Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

Kommentar

• Darre
                • March 2008
                • 378

Ursprungligen postat av ansjo
                Bättre att handmata fisken så de inte blir skraja så fort man visar sin fula nuna. Men å andra sidan kan man inte röra ett finger när man sitter i soffan och glor på TV utan att de tror det är matdags!
                Håller med... så fort man kommer in i rummet så ställer sig fiskarna i hörnet vid ytan där dem brukar få mat, fast man är 5 meter från karet
                Life´s a fish and then you die...
                Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

Kommentar

• gerard
                  • January 2008
                  • 21

Testade med att kolla på mina fiskar igenom kikare idag. Var kul att se dom simma runt i akvariumet och kolla istället för att simma precis där dom brukar få mat uppe vid ytan.

Kommentar

Arbetssätt...