Hej!
Vår filterpump (en liten Stingray) pajjade vid akvarierengöringen i helgen.
Vi har ett litet 18 l akvarium med några Guppys (ca 5 vuxna och några tonåringar), 4 räkor och 2 snäckor (olika sorter, inte äpelsnäckor) Plus en massa småsnäckor som slunkit med någongång...
Jag har sett nämnas ibland att man kan ha vissa akvarier utan luftpump eller innerfilter, men finner inga rekommendationer ang det. Mer än att man ska byta vatten ofta. Vore rätt skönt att slippa innerfiltret då det tar så stor plats i vår lilla akvarium.
Är det någon här inne som har några tips?
Jättetacksam för synpunkter innan jag panikköper ett nytt innerfilter!!!
PS. Kan tillägga att trots att vi slarvar en del med vattenbyten (3-4 veckor kan det gå ibland
) så har vi sällan (peppar, peppar ...) några problem med sjuka fiskar eller någon fiskdöd att tala om. En i halvåret dör för oss, troligen pga hög ålder. Kollar nintrat och nitrit med sticka ibland också utan att ha haft några porblem alls med det.
Vår filterpump (en liten Stingray) pajjade vid akvarierengöringen i helgen.

Jag har sett nämnas ibland att man kan ha vissa akvarier utan luftpump eller innerfilter, men finner inga rekommendationer ang det. Mer än att man ska byta vatten ofta. Vore rätt skönt att slippa innerfiltret då det tar så stor plats i vår lilla akvarium.
Är det någon här inne som har några tips?
Jättetacksam för synpunkter innan jag panikköper ett nytt innerfilter!!!
PS. Kan tillägga att trots att vi slarvar en del med vattenbyten (3-4 veckor kan det gå ibland

Kommentar