Delar till Aquael Unimax 700 Plus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Toas
    • April 2008
    • 5

Delar till Aquael Unimax 700 Plus

Jag har precis införskaffat mig ett sådant filter, men är osäker på om alla delar till insug och utblås är med. Det står inte specat i manualen hur många av varje del det ska vara. Jag fick:
    2 dubbla skvallerrör.
    10 förlängningsrör.
    4 vinkelrör.
    5 strilrör.(varav ett pluggat)
    1 smal insugs-sil.
    1 bred insugs-sil.
    2 utblåsflänsar.
    6 sugkoppar med fäste.

Någon som kan säga om detta är komplett (tycker det saknas 2 smala insugs-silar)?

mvh
    Toas
  • åheim
    • April 2006
    • 13197

du har en bred och en smal insugssil och tycker att det saknas 2 smala insugssilar? varför borde det vara 3 smala insugssilar
    Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• Toas
      • April 2008
      • 5

Enligt manualen ska de sättas på utbåsen vid "filterservice", då det blir baksug i utblåsen och småfisk kan åka in. Inte för att jag behöver det, men jag tänkte mest på om det eventuellt saknas andra delar också. Man vill ju inte bli lurad på nåt, smålänning som man är

Kommentar

• åheim
        • April 2006
        • 13197

jorå jag känner igen det där till mitt unimax 150 så följde det inte med insugsil att sätta på utblåset vid uppfyllnad av filtret... men som du säger så kan småfisk sugas in i utblåset och borde därför ingå en xtra sil till det, men tveksam om det ska följa med normalt? jag löste det genom att sätta en bit filtermatta på utblåset! i övrigt så tycker jag det verkar som du fått med det som du ska
        Viva Leo Buscaglia

Kommentar

Arbetssätt...