Jag återupplivade ett gammalt akvarium för ett tag sen som stått tomt länge, fullt med alger var det. Det var bara att fylla en fjärdedel av akvariet med varmt vatten och skrubba på med en svamp. Akvariet blev som nytt.
Har man 40-50 gradigt vatten i ett rumstempererat akvarium undrar jag om risken för haveri är så stor. Om man skriver "varmt" i dessa sammanhang betvivlar jag att man avser "kokande" vatten.
Vanligt vatten och en lämplig skrubbsvamp skulle förmodligen ta det mesta efter ett tag.
Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !
jo, jag menade såklart 'behagligt varmt'. Dvs aningens varmare än ljummet. Fick för mig att det skulle bli lättare att skrubba bort då, än om jag använde kallt vatten. Det funkade bra, som sagt.
Jag tackar så hemskt mycket för dom seriösa svaren.
Dom andra hadde jag kunnat varait utan.
Dom som föreslog blöta trasor,bommul och naglar så fungerade det inte tyver. Det Blev rakblad medans akvariumet var fyllt med vatten.
Provade också rakblad i tortt akvarium det blev lika med REPOR rekomenderas inte.
(provade inga kemikalier)
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
hej
för att när du blöter den så blir den mindre och de blir jobbigare att hålla.
Kommentar