jag letar efter innerfilter för akvarium på ca 400 L. Någon som kan rekomendera något bra och vart jag kan köpa?
innerfilter till stort akvarium
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Om du har ditt akvarium på ett ställe där det inte ska låta mycket så ska du inte välja dessa. Om du ska ha akvariumet riktigt tyst så är det Eheim som gäller, men väldigt mycket dyrare.
Men 2st sånna(kolla länk) i ett 400L blir rejält med drag. Har 2 Am-top till mina 5koi som bor i mitt 420L över vintern.
Koien är runt 25cm och pumparna fixar det gallant.
Jag rekommenderar dock inte att ha innerfilter till ett 400L. Ytterfilter är bättre just till lite större kar. Men sen bros det på ju hur stora fiskar du ska ha. Guppy, mollys etc så är det ju innerfilter som nog är det mer praktiska.Senast redigerad av matlo; 13 April 2008, 13:12.Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P -
Senast redigerad av åheim; 13 April 2008, 15:26.Viva Leo BuscagliaKommentar
-
AquaEl Fan3+ två stycken...eller varför inte en svart blomlåda som man ställt upprätt och kapat ena gaveln...samt gjort insugsgaller på...sen behövs bara pump och filtermatta...
Samt att man silikonerar dit blomlådan...(svarta)Frånvarande nu mera men här ibland.Kommentar
-
-
Slipper man glas som man ser skiten genom...samt att svart oftast blir snyggt.
Jag testade den modellen och av en 90cm blomlåda fick jag två filterlådor på 45cm i höjd...
45*15*12=8100 dvs varje filtermodul rymmer generellt 8liter...sen försvinner cirka 3liter eftersom pumpen tar lite plats...
Om man vill kan man strunta i att silikonera blom/filterlådan mot akvarieglaset utan silikonera dit en separat glasbit...
Då kan man ju lyfta ur hela filterkasseten vid rengöring.Frånvarande nu mera men här ibland.Kommentar
Kommentar