placering av pumpen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilly
    • March 2003
    • 6

placering av pumpen

Hej! Jag har en fråga. Vilket är bäst, att pumpa runt vattnet helt under ytan eller ska det porla lite vatten ner i akvarievattnet? Såg någon liknande fråga angående syret, vilket är att föredra?
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8083

Detta har diskuterats flera gånger här på forumet. Sökmotorn är till bra hjälp då. Pumpens utblås skall placeras så att du får maximal ytrörelse. Oftast får du det genom att ha utblåset placerat under ytan och sprutandes snett upp mot ytan.
    MVH
    magnus
    min zoon

Kommentar

• Annika
      • January 2002
      • 2518

Det bästa är att rikta utblåset upp mot ytan så att det blir ordentlig rörelse på ytvattnet. Det ger bäst syresättning.

//Annika

Kommentar

• Lilly
        • March 2003
        • 6

Tack för era svar! Det är en himla bra sida för oss akvarister. Jag håller precis på att starta upp mitt 54L akvarium, det är ganska litet om man jämför med vissa andra (!) men det räcker till mig. Hade inte tänkt ha så många fiskar... Är det någon som har tips på små fiskar som är enkla att sköta?

Kommentar

• Tropfrog
          • October 2002
          • 8083

Kampfiskar par eller ett par palettciklider. På botten några ottocinclus. Och en stimfisk tex zebrafisk.
          MVH
          Magnus
          min zoon

Kommentar

• Lilly
            • March 2003
            • 6

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
            Kampfiskar par eller ett par palettciklider. På botten några ottocinclus. Och en stimfisk tex zebrafisk.
            MVH
            Magnus
            <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Tack för tipsen! M v h Lilly

Kommentar

• Annika
              • January 2002
              • 2518

En fisk som skulle kunna passa till ditt akvarium är Lamprologus ocellatus. http://www.zoopet.com/Akvarium/fisk.asp?NR=115

Har själv funderingar på att skaffa denna roliga lilla fisk.

//Annika

Kommentar

Arbetssätt...