Letar förbrilt efter manual för am-tops ytterfilter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • firefox75
    • April 2007
    • 1806

Letar förbrilt efter manual för am-tops ytterfilter

Men hittar inte ens am-top canister filters hemsida.

Någon som kan hjälpa till o leta?
    Frånvarande nu mera men här ibland.
  • drd
    • March 2004
    • 5586

Behöver man verkligen en manual till dom ?

Om man som jag köpte dessa nya när dom kom så fanns det en manual på ena sidan på originallådan, inget på papper i kartongen tyvärr.

Ta med en kamera till en butik som säljer dom och ta ett kort och så vips så har du en manual

Går det inte att hitta på nån hemsida på t.ex tillverkarens förresten ??

Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

Kommentar

• firefox75
      • April 2007
      • 1806

Men det är ju tillverkarens hemsida jag letar efter.
      Har slarvat bort alla fina kluddlappar med kund inloggning och deras hemsida o allt...

Kommentar

• danneregner
        • October 2006
        • 1347

googla lite så hittar du de
        Diskus

Kommentar

• KE
          • November 2004
          • 356

Ursprungligen postat av firefox75
          Men hittar inte ens am-top canister filters hemsida.

Någon som kan hjälpa till o leta?

Vad exakt är du ute efter? Annars kanske du kan söka på något filter som är ganska likt och få ut samma sak av det?
          Zoonen
          Akvarietorka för tillfället...

Kommentar

• Ramnissan
            • October 2007
            • 514

Sök på Atman, det filtret ser ut att vara likadant som AmTops..
            Hittar ingen tillverkare för någon av dem just nu och hinner inte sitta här mer tyvärr..

Kommentar

• Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

AM-Tops ytterfilter är kopierade Eheim filter
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

Kommentar

• drd
                • March 2004
                • 5586

Ursprungligen postat av Guy Palm
                AM-Tops ytterfilter är kopierade Eheim filter
                http://www.eheim.de/eheim/pdf/en/anl..._2322_2324.pdf

Riktigt så enkelt är det dock inte Guy även om man skulle kunna tro det, am-top prylarna är inte en hundradel så precisa och andas inte direkt kvalité

Sen vad dom ska med det förbannade lilla locket i mitten på alla filterna det har jag frågat mig flera gånger då det alltid läckte där på mina f.d am-top´s.

Kommentar

• Guy Palm
                  • March 2002
                  • 5720

Det vet jag också, men Eheimsdelar passar i AM-Top
                  Guy
                  ,Poecilia,SKS,GOC,

Kommentar

• drd
                    • March 2004
                    • 5586

Möjligtvis rotor och innehåll för kranar och liknande på själva "locket" är inte i närheten av varandra

Kommentar

• firefox75
                      • April 2007
                      • 1806

Hmm...nja...blir att ta med sig kameran o knalla ner till de som säljer am-top filtrerna...då ingen hittat länken till tillverkarens sida.
                      På tal om kvalitet så är am-top framtaget i samarbete med eheims folk så någon brist är det väl inte i kvalitet.
                      Dock så kom de in väldigt sent på marknaden och där fanns ju bara eheim, fluval, rena, hydor.
                      Så de tillverkarna kände man till.
                      Vet att många är skeptiska till am-top men jag har förbaskat mycket filter som de tillverkat och inget har krånglat...
                      Så vart ni fått att AM-Top är skit ifrån vet jag ej direkt...

Det där lilla vredet är ett genomluftningsvred för att få bort luften så att hela filtret fylls.
                      Samt att om man istället för hävert principen låter kranarna vara stängda så fyller man filtret här ifrån...
                      Pluggar igen ordentligt, öppnar kranarna, startar filtret...ingen luft i pumphuvudet...

Kommentar

• drd
                        • March 2004
                        • 5586

Hmm...nja...blir att ta med sig kameran o knalla ner till de som säljer am-top filtrerna...då ingen hittat länken till tillverkarens sida.
                        På tal om kvalitet så är am-top framtaget i samarbete med eheims folk så någon brist är det väl inte i kvalitet.
                        Dock så kom de in väldigt sent på marknaden och där fanns ju bara eheim, fluval, rena, hydor.
                        Så de tillverkarna kände man till.
                        Vet att många är skeptiska till am-top men jag har förbaskat mycket filter som de tillverkat och inget har krånglat...
                        Så vart ni fått att AM-Top är skit ifrån vet jag ej direkt...

Det där lilla vredet är ett genomluftningsvred för att få bort luften så att hela filtret fylls.
                        Samt att om man istället för hävert principen låter kranarna vara stängda så fyller man filtret här ifrån...
                        Pluggar igen ordentligt, öppnar kranarna, startar filtret...ingen luft i pumphuvudet...

Du måste skoja ??

Skulle dessa filter vara bra ??

Har haft 3 olika am-top ytterfilter och alla 3 fick man brottas med läckage på, var det inte från det förbannade "locket" i mitten så var det från "kranarna" där man satte ihop slangarna till in och utsugen.

Sen fick jag faktiskt ett innerfilter från en snubbe jag känner för att testa om det var lönt att ta hem till butiken men inte ens det fungerade speciellt länge.

Säger som jag sa då !

NO MORE AM-TOP i mina akvarier !

Kommentar

• kanotisten
                          • May 2006
                          • 218

Jag har det största AM-Top filtret och den har verkligen fungerat perfekt nu i snart 2 år - aldrig något problem.

Kommentar

• firefox75
                            • April 2007
                            • 1806

Smaken är som baken.

Ursprungligen postat av drd
                            Du måste skoja ??

Skulle dessa filter vara bra ??

Har haft 3 olika am-top ytterfilter och alla 3 fick man brottas med läckage på, var det inte från det förbannade "locket" i mitten så var det från "kranarna" där man satte ihop slangarna till in och utsugen.

Sen fick jag faktiskt ett innerfilter från en snubbe jag känner för att testa om det var lönt att ta hem till butiken men inte ens det fungerade speciellt länge.

Säger som jag sa då !

NO MORE AM-TOP i mina akvarier !
                            Minst lika många som har andra filter än am-top är nöjda och minst lika många som har am-top är super nöjda.
                            Kan ju vara så att tackvare att am-top skiljer sig så förbaskat åt rent tekniskt sätt och man tror sig kunna...så gör man fel.
                            Skruva dit kranarna ordentligt, vrid ventilen ordentligt i toppen så den sitter som berg...sen kan du berätta vart det läcker?!.

Men det är ju bra att du bland några tycker att am-top är dåliga ...då har ju am-top en del att åtgärda...
                            Men det ända som händer är väl att man letar fel o brister då som nu...

Jag kör med ytterfilter av:
                            rena, eheim, am-top, sunsun(806,808,uvc), aquael, fluval...och tycker att alla filter är minst lika bra bara man inte tror sig kunna alla märken.

Menar om eheim och am-top tillsammans tagit fram en såkallad lågbudget variant(mycket för att eheim vet att deras kostar massa) så är ju det kvalitet.
                            Menar eheim sätter sig ju inte i någon stol direkt.

Jag ser am-top som det mellan steget mellan eheim pro och eheim pro2.
                            Så hade eheim själv lanserat eheim pro1(eller vad det skulle kallats) hade nog många inte rynkat på näsan.

Visst man vill att allt ska funka på en gång utan massa koll...men inte sjutton så kan man säga att am-top är skit för det.

Jag skrev i ett forum här inne och faktiskt gjorde den tolkingen att handhavandet är det som ställer till problem förvissa.

Tänk själv...tror du på ett fiske drag så får du fisk...ELLER HUR!
                            Motsatsen blir ju halv hjärtat fiskande utan fisk...
                            Väldigt simpelt...
                            Jag kör ju massa varianter och jag tycker att alla funkar...nåväl kanske inte tetratec men det var fel handhavande av mig...så jag skyller mig själv.
                            Visar egentligen bara på hur mycket man föreställer sig...
                            och förväntar sig att filter ska funka utan någon kunskap...

Precis likadant som PlugnPlay för datorerna...skulle vara så bra men funkade halv hjärtat...
                            Menar inte konstigt att man efter vissa rencensioner läst att am-top är kasst, själv tycker att det är kasst.

Eller tror att det är för billigt för att vara bra.

Billigt är bra ibland...

Liknelse...du spelar inte hockey i fotbolls kläder...
                            Man förstår hockey o klär sig där efter...
                            DVS läs och gör som man ska så brukar inget filter krångla.

Ex. jag testar just nu tetratecs ytterfilter för att kunna sälja framöver och när jag plöjde igenom manual så förstod jag att jag gjorde fel vid förra testet.
                            Så jag kan faktiskt säga att jag kommer att börja sälja tetratec om jag kan få till något bra kontrakt.

Kommentar

• Martin_Blomberg
                              • January 2008
                              • 256

Jag kör med ytterfilter av:
                              rena, eheim, am-top, sunsun(806,808,uvc), aquael, fluval...och tycker att alla filter är minst lika bra bara man inte tror sig kunna alla märken.

Menar om eheim och am-top tillsammans tagit fram en såkallad lågbudget variant(mycket för att eheim vet att deras kostar massa) så är ju det kvalitet.
                              Menar eheim sätter sig ju inte i någon stol direkt.

Jag ser am-top som det mellan steget mellan eheim pro och eheim pro2.
                              Så hade eheim själv lanserat eheim pro1(eller vad det skulle kallats) hade nog många inte rynkat på näsan.

Ex. jag testar just nu tetratecs ytterfilter för att kunna sälja framöver och när jag plöjde igenom manual så förstod jag att jag gjorde fel vid förra testet.
                              Så jag kan faktiskt säga att jag kommer att börja sälja tetratec om jag kan få till något bra kontrakt.
                              Om jag får lägga mig in med 2 frågor:

1. Kommer i framtiden att köpa ett akvarium mellan 54->100liter. Tänkte ha det som växtkar + vanliga sällskapsfiskar i nån lämplig blandning (guppy, tetra, platy, svärdbärare etc). Vilket AmTop filter skulle du rekommendera för ett sådant akvarium?

2. Bara nyfiken, men då jag har Tetratec och kommer att rengöra det nångång i framtiden, vad gjorde du för handhavandefel? Vill undvika att göra samma misstag när jag skall rengöra.

Kommentar

Arbetssätt...