Leverantör AM-Top ytterfilter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Koksalt
    • November 2007
    • 498

Leverantör AM-Top ytterfilter

Jag undrar vem som är grossist i Sverige för AM-Top ytterfilter?

Har googlat men inte kunnat hitta något. Vad jag vet/hittat så är det bara pwss och Akvarieshoppen som säljer dessa filter.

Anledningen till att jag vill veta är för att kunna fråga min lokala butik om dom kan ta in.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124
  • rick
    • April 2005
    • 1012

Direktimport därav priset.
    / Rickard

Kommentar

• Koksalt
      • November 2007
      • 498

Ursprungligen postat av rick
      Direktimport därav priset.

Aha.. Då förstår jag!

Då blir det till att beställa på nätet då...

Har du möjligtvis nån länk till tillverkaren också?

Kommentar

• rick
        • April 2005
        • 1012

Nej tyvärr. Men det är ett shysst filter. Dock så ska man ha i beräkningarna att filtermaterial inte medföljer så det blir ett par hundra utöver det man får betala. Då kommer man upp i samma klass som lite mer kända ytterfilter som tetratec osv där det medfäljer substrat.
        / Rickard

Kommentar

• Koksalt
          • November 2007
          • 498

Ursprungligen postat av rick
          Nej tyvärr. Men det är ett shysst filter. Dock så ska man ha i beräkningarna att filtermaterial inte medföljer så det blir ett par hundra utöver det man får betala. Då kommer man upp i samma klass som lite mer kända ytterfilter som tetratec osv där det medfäljer substrat.

Får helt enkelt kolla upp vad den "egentliga" kostnaden blir då!

Kommentar

• JaXxS
            • December 2003
            • 251

man får de man betalar för när de gäller am top filterna. dom funkar. men inte mycke mer än så
            Du e n00b

Kommentar

• firefox75
              • April 2007
              • 1806

JaXxs...de funkar hur bra som helst...
              Eller vad brukar man säga sktb...skit bakom tangentbordet
              Oftast så beror filterkrascher på den mänskliga faktorn...

www.vattenliv.nu har super bra ytterfilter för billig penning...

Tetratec skulle jag faktiskt inte använda...eftersom det tappar rejält i effekt samt att deras slangar slammar igen.

Ska du satsa på någe så håll dig till eheim classic filtren eller kanske testa något av seras ytterfilter...
              Am-top använder jag väldigt mycket och jag har inte haft speciellt mycket problem alls...
              Nu så använder jag faktiskt 808, 806 från resun.
              De funkar kalas och inte sjutton tappar de kraften heller...
              Billiga är de...
              Vem vill egentligen ha medskickat filtermaterial till ytterfilter???
              De som är rädda att laborera eller vill göra det enkelt för sig.
              Finns faktiskt betydligt bättre varianter av filtermaterial som inte behöver kosta skjortan som är väldigt mycket bättre än de som leverantörerna skickar med sina filter...
              Frånvarande nu mera men här ibland.

Kommentar

• ansjo
                • November 2005
                • 29967

Det är ofta så när olika filtertillverkare kommer på tapeten, en del gillar den ena sorten medans andra gillar andra. Det beror nog oftast inte på handhavandefel utan man har fått otur att få ett måndagsex. Personligen kör jag med Eheim då dessa enligt min erfarenhet har funkat klanderfritt under alla år som jag har haft ytterfilter.
                Om jag föreslår detta till någon får jag alltid ett svar på att Eheim är skit, men så tycker inte jag. Skulle jag föreslå ett dåligt filter till någon, vad skulle jag tjäna på det?
                Jag tror det bästa är att söka runt och fråga folk vad de tycker och sedan bilda sig en egen uppfattning, och vill man ha filtermaterial med i priset för man inte "vågar" satsa på annat så är det upp till var och en.
                /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Koksalt
                  • November 2007
                  • 498

Ursprungligen postat av firefox75
                  Vem vill egentligen ha medskickat filtermaterial till ytterfilter???
                  De som är rädda att laborera eller vill göra det enkelt för sig.
                  Finns faktiskt betydligt bättre varianter av filtermaterial som inte behöver kosta skjortan som är väldigt mycket bättre än de som leverantörerna skickar med sina filter...
                  Jag tror att det är betydligt enklare än så!
                  Som ny användare av ytterfilter så vet man inte så mycket och därför vill man gärna ha med filtermaterial för att slippa göra misstag.
                  Däremot byter nog dom flesta när dom använt filtret ett tag och lärt sig mer.

Kommentar

• JaXxS
                    • December 2003
                    • 251

det har inte hänt nåt speciellt med mitt amtop men den flödar sämre än mitt eheim filter som ska flöda mindre än va amtopen ska göra o då har ja fin filtermatta i eheimen o inte i amtopen. plus dåliga anslutningar på amtopen också. mycket lätt att spilla vatten om man ska göra nåt
                    Du e n00b

Kommentar

• Stonefish
                      • February 2006
                      • 74

Lånar tråden för en fråga till firefox75 ang resunfiltren (eller någon annan som vet).
                      Kollade på filtren från Vattenliv och vad jag förstår är det bara antalet l/min som skiljer 806 o 808 åt. Samma effektförb och yttermått på filtren, och bara en hundring extra för den snabbare pumpen(som man borde kunna reglera misstänker jag).
                      Undrar också vilket slags filtermaterial som medföljer.
                      MVH Anders

Kommentar

• firefox75
                        • April 2007
                        • 1806

Stonefish- samma filtermaterial som medföljer till tetratecs filter fast de bytt ut biobollarna mot keramikrör.
                        Jepps samma filtervolym men 806 har lite svagare motor...
                        Du kan reglera både 808 och 806 via deras kranar...
                        Frånvarande nu mera men här ibland.

Kommentar

Arbetssätt...