Håller detta till tillfällig bänk ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

Håller detta till tillfällig bänk ?

Hej !

Min bänk till 222 liters blir inte klar förrän till påsk.

Behöver tillfällig lösning.

Tänkte att man kanske skulle slå till med lite stålrör från IKEA.

Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.

Tänk er att man har kanske 6 st ben av detta slag. Ett i varje hörn, och 2 ungefär i mitten.

Skruvas på en skiva som det här.

Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.

Sedan förankrar man skivan i väggen med ett par tre kraftiga vinklar.

Håller detta ??
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • nike83
    • November 2005
    • 354

du har inte övervägt lecablock?
    Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
    5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

Kommentar

• Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

jo, det har jag....men det går bort av diverse familjeskäl.

har även övervägt att skruva ihop en bänk av reglar och skivor...går oxå bort....

håller det ??
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå

Kommentar

• heeke
        • April 2003
        • 5033

Lär hålla tills du springer in i det. Klart du har tänkt att sätta vinklar i väggen, men tror du gör bättre i att sätta krysstag mellan benen.
        En vanlig alu-ställning håller ju som bekant men pga att den inte har några krysstag så blir den väldigt raglig i sidled, trorts längsgående stag längre ner på benen.

Tror det billigaste om du ska ha något tillfälligt som ändå är stabilt är att köpa måttsågade 22mm spånskivor. En i botten en på toppen, en på varje sida och en i mitten. Sen får du shimsa med något om golvet inte är plant.
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

Kommentar

• sm00rph
          • November 2006
          • 12

Håller gör det nog! men det kommer bli rangligt!

Kommentar

• Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

Ursprungligen postat av sm00rph
            Håller gör det nog! men det kommer bli rangligt!

mmm...kanske...

men skulle inte den värsta rangligheten försvinna om skivan är "bultad" i väggen ?

Kommentar

Arbetssätt...