i mitt 250l kar så är det bara 4 mm tjockt glas, finns det någon möjlighet att det håller? det är 50 cm högt
ny fråga igen, tjocklek på glas
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Kommentar
-
Vad är de övriga måtten?
Menar 50högt...så borde det ju vara 6mm.
Köp 6mm beggat två skivor eller någe.
Byt ut dina 4mm mot 6mm åtminstone.
Hade du haft ett helglas akvarie så skulle du köra med minst 8mm tjockt för att vara på säkra sidan.Frånvarande nu mera men här ibland.Kommentar
-
-
Nja....8mm i botten och 6mm i väggarna låter som ett helglasakvarium.
Tanken med ram akvarie är att ramen är som stag.
Detta innebär att tillverkarna har tunnare glas än om det skulle vara ett helglas akvarium.
Dock så hänger mycket på i hur pass högt akvariet är samt hur långa långsidorna är.
En del akvarietillverkare har 8mm långsidan och 6mm gavlar och 8mm i botten.Frånvarande nu mera men här ibland.Kommentar
-
Mitt sålda Dala/zooline 106liters hade 4mm tjockt glas...men då var det ju inte så högt eller längd/bredd mässigt så stort som ditt.
Minst 6mm helst 8mm om man ska vara garderad.
Jag skulle nästan råda dig till att ta med akvariet till en glasmästare och få ett kostnads förslag på att byta ut alla glasrutor(förrutom täckglasen) till 6mm.Frånvarande nu mera men här ibland.Kommentar
-
Mitt sålda Dala/zooline 106liters hade 4mm tjockt glas...men då var det ju inte så högt eller längd/bredd mässigt så stort som ditt.
Minst 6mm helst 8mm om man ska vara garderad.
Jag skulle nästan råda dig till att ta med akvariet till en glasmästare och få ett kostnads förslag på att byta ut alla glasrutor(förrutom täckglasen) till 6mm.
Jag köpte ett nytt 180 L kar Juwel Rio med pump doppvärmare o möbel för 2500jätte fina grejer
Kommentar
Kommentar