12 liters akvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

Ursprungligen postat av sunken
    att du inte tar överläpen över huvet o svälj gör världen den tjänsten..och vill hur många liter ska en guppy ha för att trivas då?
    Det här har diskuterats förrut här på Zoopet och den som ville ha fisk i ett för litet kar fick ta emot ganska mycket kritik från alla andra.

Det är inte så smart att gå in på en djursite och skriva att man tänker syssla med djurplågeri.. Att sedan vara otrevlig gör inte saken bättre.. Du lär inte få några svar på dina frågor ifrån de riktiga proffsen sedan, de lägger på minnet vilka som är otrevliga och sedan nobbar de en...
    T ex om du får någon sjukdom eller nitrit så får du bara svar från andra nybörjare.. Jens A lär ju iaf inte svara på frågan..
    Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• 127bubbel
      • March 2007
      • 1133

Sunken!

Om du gillar fiskar så skall du inte vara elak emot dom och stoppa ner dom i ett sånt litet kar.

Det är elakt emot dom!!!!!!!!!!

Kommentar

• morphriz
        • October 2005
        • 875

Dessutom kan folk ju faktiskt anmäla dig numera iom att det är olagligt att ha fisk i mindre än 40L.
        mvh Mattias
        --
        #define QUESTION ((bb) || !(bb))
        - Shakespeare.

Kommentar

• Verbal-slaughter
          • June 2007
          • 272

att du inte tar överläpen över huvet o svälj gör världen den tjänsten..och vill hur många liter ska en guppy ha för att trivas då?
          1 liter för 1 cm fisk, guppy blir 6 cm, du säger att du ska ha 2 i det karet, i zoopet's artbeskrivning står det:

" Ett lämpligt akvarium skall innehålla en del växter, gärna flytväxter."

Ska du lägga i växter osv så är det inte längre 12 liter och då kan du inte ha två, ska du ha i 1 då eller? På vilket sätt är det snällt mot fisken? Inte nog med det, hur fan ser det snyggt ut ens, kommer se löjligt ut... Dessa människor och deras sätt att köpa minikar o stoppa fisk i, arslen... Och så skriver du så till Jens...

Vill du inte fisken ska trivas o vill ha nått löjligt minikar med fisk i så köp ett låtsas akvarium, liknar en tavla eller nått och så är det en skärm i mitten med massa fiskar som visas.... Vill du fisken ska trivas så ska du lyssna på jens o inte va ful i käften
          Senast redigerad av Verbal-slaughter; 24 October 2007, 17:29.

Kommentar

• macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

här kan de se vad guppys behöver

du kmr att se att de behöver ett större akvarium än 12 l...jag hade haft räkor och snäckor i ett sånt litet kar.
            MVH macke_fisk

Kommentar

• eriahl
              • April 2004
              • 5681

Nu vet jag inte vad tanken med 2st honor i varje burk är. Ska du föda upp foderfisk? Du kan skaffa större kar och sen honor i olika färger som går tillsammans. Flytta dom till ett 12L när det är dax att föda det går ju på ett ungefär att räkna ut när dom fått en kull. Sen tillbaka till det/dom större. 12L är trotsallt större än flytande födkassar. Men lite trevlighet skadar inte när folk svarar på frågor.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

Kommentar

• Katharina
                • December 2006
                • 4045

Vad var det jag sa... Nu får du skaffa en ny användare och börja om... Låt bli att nämna att du har ett 12 L om du skaffar det.. Ingen "hit" bland oss djurvänner...
                Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• sunken
                  • June 2007
                  • 36

varför skulle jag byta användarnamn för...självklart ska ju inte fiskarna var där alltid i 12 litaren ..bara under yngling sedan åker dom tillbaks till deras tank

Kommentar

• macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

varför skulle jag byta användarnamn för...självklart ska ju inte fiskarna var där alltid i 12 litaren ..bara under yngling sedan åker dom tillbaks till deras tank

aha...nu förstår jag..läste dina inlägg innan och fick allt om bakfoten...säger förlåt om jag har varit otrevlig.
                    MVH macke_fisk

Kommentar

• Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

Jag skojade bara...
                      Men det är svårt att få bra balans i ett så litet kar och tillväxten är dålig.. Varför köper du inte iaf 30 L så att det blir hyfsat yngel och räkvänligt???
                      Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• sunken
                        • June 2007
                        • 36

lungt macke_fisk...vissa människor dom börjar hacka inann man har fått säga slut på meningen men så e livet....sant som du säger katharina jag vet inte vad ett 30 liters kostar...jag behöver ju ändå 10 st....

Kommentar

• Robin_Hedstrom
                          • January 2005
                          • 1818

Vad är det för skit jag hör? Fiskar som killies, små danior och rasboror går att ha. Kanske inte alla i samma men det går visst att ha fisk i ett 12-liters kar.
                          /Robin Hedström
                          http://www.robinhedstrom.se/

Kommentar

Arbetssätt...