doppvärmare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chainsah
    • September 2007
    • 9

doppvärmare

hejsan

Satte ner en sån nu, det liksom ångar runt den, i vattnet. Som man kan se på vägarna när det är tokvarmt ute.

Ska det vara så?

mvh
  • toccata
    • January 2004
    • 1238

Det låter inte bra direkt... Den är säkert satt alldeles för varmt! Du har väl termometer i akvariet också? Man kan inte lita på den skala som är skriven på doppvärmaren... sätt på den lägsta temperaturen på värmaren till att börja med!

Har du normal rumstemperatur inne behöver du ingen doppvärmare, enligt mig. Jag har själv aldrig använt någon. Temperaturen i mitt akvarium ligger då på 23-25 grader (mer på sommaren).
    / Ebba

Kommentar

• jerker_s
      • January 2007
      • 356

Det blir så när värmaren värmer upp vattnet... Värme stiger ju.. liksom i vatten.. därav den "böljande" effekten..

M.v.h. Jerker
      Det finns ingen sanning, bara olika åsikter.

M.v.h. Jerker

Kommentar

• Chainsah
        • September 2007
        • 9

Ok ok...

Har rätt kyligt och inga täckglas så jag behöver nog värmare framöver, tyvärr.

Jerker, smart

Trodde den var trasig hehe, fast termometern som sitter bredvid har inte ändrat sig hmmmm.

Får vänta nån timme kanske.

MVH

Kommentar

• c90368
          • September 2006
          • 5973

Testa i en hink först, för att sätta in rätt temperatur på värmaren.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

Kommentar

• Fuzzop
            • July 2007
            • 2380

Ursprungligen postat av Chainsah
            hejsan

Satte ner en sån nu, det liksom ångar runt den, i vattnet. Som man kan se på vägarna när det är tokvarmt ute.

Ska det vara så?

mvh
            Normalt brukar man väl inte kunna se detta, kan det va så att du har lite dålig cirkulation på vattnet runt värmaren?
            Viktigaste är ju att kolla att den slår ifrån på rätt temperatur så den inte kokar några innvånare

Kommentar

Arbetssätt...