Hej
Kan du inte mäta hur långa rör du har ?
Jag har 1 reflektor till mitt juwel trigon 190 L.
Jag beställde det samtidigt som jag köpte karet.
Grannen som har juwel vision 180 L vill också
köpa reflektor till sina rör, så jag tror bara det
är att mäta hur långa rör man har.
Lycka till !
Mvh Wilda
190 L Platy. Praktbotia, mfl. 85 L Krabba, Sesarmops tomato/flower 54 L CR -S-SS.Körsbärsräkor med bebisar
35 L Gula räkor med bebisar.Gula äppelsnäckbebisar
Jodå, jag vet hur långa rören är, och precis som jag skrev så är det ju den reflektorn om man bara går efter måtten, men eftersom jag inte har haft någon tidigare vet ju inte jag om det bara är längden som avgör om dom passar....
Jodå, jag vet hur långa rören är, och precis som jag skrev så är det ju den reflektorn om man bara går efter måtten, men eftersom jag inte har haft någon tidigare vet ju inte jag om det bara är längden som avgör om dom passar....
Längd och typ av lysrör, T5 eller T8. T8 är den "gamla vanliga" men nya Jewel har T5.
Juwels reflektorer går tydligen att ha till bägge rören, sedan om det är med 2 olika fästen för de olika rörtjocklekarna kan man ju undra.
Hej
Japp, det är samma reflektorer till både T5 å T 8.
I paketet så ligger det 4 fästen, ett till T5 rören och ett till T8 rören.
Så det är bara att beställa
Mvh Wilda
190 L Platy. Praktbotia, mfl. 85 L Krabba, Sesarmops tomato/flower 54 L CR -S-SS.Körsbärsräkor med bebisar
Har lärt mig mkt nu om Juwels akvarium, nu när man har
jagat efter dem
Det finns en bra hemsida om juwel oxå,
men i skrivande sekund har jag inte den framme.
Där står det mkt om deras produkter och detaljer.
Mvh Wilda
Det är bara längden du behöver kolla! finns inget mer att ta hänsyn till för alla rör är runda... Och som de står på juwelreflektorn så passar de till T5, T8
Kommentar