Sugpropp till pump fäster inte

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zirconia
    • May 2007
    • 701

Ursprungligen postat av åheim
    de flesta gånger när sugkopparna i fäster ordentligt så beror det på biofilmen som bildats på glaset så det är viktigt att rengöra ordentligt först!!
    Ja, fast inte i mitt fall tror jag, mina är så stenhårda så man kan säkert slå ihjäl nån med sugkopparna.. typ.. iaf

Pumpen hade legat typ ett år undanlagd så i mitt fall har nog allt bara torkat ihop och hårdnat.. men jag ska köpa en ny pump snart iaf..
    / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

Kommentar

• Luigi
      • June 2006
      • 28

Jag tror jag är för lat för "gör det själv-liming". Jag fick sugproppar gratis när jag handlade i fiskaffären ändå .

Men nästa gång jag köper en pump slutar jag inte leta förrän jag hittar en med magnetfäste.
      MVH Andreas

Min akvariesida:

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Administrator

• December 2001
        • 48148

Det finns faktiskt sugproppar av silikon som funkar många år. Dock så är dessa betydligt dyrare och efterfrågas därför nästan inte alls.
        På den tiden jag var grossist så sålde jag säkert betydligt mer än 1000 vanliga på en av silikon.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Pumba
          • January 2007
          • 345

sen kan det även vara som som jag har med en pump i mitt kar.

man fäster sugpropparna i en plastgrej men sen tar plastgrejen i glaset så man inte kan trycka fast sugpropen riktig vilket gör att den inte sitter som den ska och pumpen sjunker sakta neråt... läste det hela med att lägga en sten under pumpe som den står på.

Kommentar

Arbetssätt...