Tips på lämplig odlingshylla

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peter_m_jonsson
    • April 2006
    • 451

Tips på lämplig odlingshylla

Jag tänkte fixa till en hylla där jag tänkte ha 3-4 hyllplan med mindre akvarium. Är det någon som har tips på om det finns färdiga hyllor att köpa som inte kostar skjortan?
    Begränsningar:
    hyllan får max vara 67 cm bred och bör ha 60+ cm mellan stolparna.
    Hyllplanen ska vara mellan 40 och 60 cm djupa, och hyllan får max vara 220 cm hög. Hyllplanen ska klara minst 100 kg belastning.

Tack på förhand
    Peter
  • EvaPeva
    • May 2007
    • 765

Hej.
    Nu har jag inte tidn fr Harald Nyborg här så mått & sånt kan jag inte svara på. Däremot hade dom en superbra hylla med 4 hyllplan där varje hyllplan tål minst 200 kg. Den kosta dessutom 279 kr vilket ju e ett pangpris. Inte var den ful heller. Ska själv köpa en sån till mina odlingskar nästa vecka. Mina e på 73 l var & dom fick plats i den iaf. Hoppas det e till nån hjälp. Tror Harald Nyborg har egen hemsida, du kan ju kika där.

mvh Eva

Kommentar

• Intercepter
      • January 2006
      • 962

har sån i min odlingslokal, la dock dubbla plattor på alla hyllplanen och ställde 100 liters kar på dem funkar kanon

Kommentar

• peter_m_jonsson
        • April 2006
        • 451

Tack för tipset , ska kolla om man kan kapa bredden på den.
        Intercepter, du som har den kanske vet om den skulle kunna kapas på bredden. Den ska in mellan en vägg och en garderob, så jag är rätt låst av maxbredden 67 cm.

Kommentar

• Intercepter
          • January 2006
          • 962

blir svårt då det är färdiga delar med hakar längst ut på som man sätter fast
          hade det varit jag hade jag byggt en i trä då istället finns många beskrivningar här på sidan att bygga en egen dock får du ju ändra så måtten passar dig

Kommentar

• peter_m_jonsson
            • April 2006
            • 451

Ursprungligen postat av Intercepter
            blir svårt då det är färdiga delar med hakar längst ut på som man sätter fast
            hade det varit jag hade jag byggt en i trä då istället finns många beskrivningar här på sidan att bygga en egen dock får du ju ändra så måtten passar dig
            Jag var rädd för det. Får be brädgården trimma ner reglarna till 3cm tjocklek så löser det sig breddmässigt. Det sura är att priset hamnar i samma nivå som en köpt hylla.

Kommentar

• EvaPeva
              • May 2007
              • 765

Hej. Jag lånar tråden & ställer frågan till dig, intercepter. E du nöjd med den? Jag har bara kikat in den i tidn men tycker det ser ut att vara en bra hylla till mina 73 l. Skulle du köpa en till ifall du hade behovet eller skulle du satsa på en annan?
              Tacksam för svar!

Mvh Eva

Kommentar

• Intercepter
                • January 2006
                • 962

hylla

hyllan finns på min hemsida under knappen lokalen /arbetets gång så kan ni kolla själv, jag tyckte hyllplanen såg lite klena ut så la dubbla men bredden passade mig bra då jag har 3 st 100-112 liters på den men man får nog inte fler än 3 plan

Kommentar

Arbetssätt...