Bra förslag på glaskapning/annat.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • firefox75
    • April 2007
    • 1806

Bra förslag på glaskapning/annat.

Gjorde en ren chansning när jag skulle kapa till glas för mitt nya innefilter.
    Köpte en kakelskärare på bauhaus modell större och bytte skäraren till en diamantklinga.
    Lite pill men det fungerar bra för kapning/skärning av glas 4--15mm och tar ungefär 1,5m glas på längden och 80cm på bredden.

Så nu ska här produceras akvarier.
    Dessutom köpte jag profil lister i både aluminium och plast så jag kan skapa en snygg ram.

Bara ett förslag.
    Frånvarande nu mera men här ibland.
  • åheim
    • April 2006
    • 13197

Alltid bra med lite tips för ibland kan man ha lite idétorka och då är det bra om nån annan kommit på nåt bra....
    Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• Tenkare
      • May 2005
      • 2519

Ser gärna fram emot bilder på hur det går.
      Neca eos omnes, deus suos agnoscet

Min zon Min Tenkare

Kommentar

• RobinJ
        • January 2007
        • 251

Får ja fråga en fråga här när det gäller lister? Har planer att i framtiden bygga ett akvarium men när ja kollade på det ja har så såg ja att den bara stod på listerna, alltså på undersidan av akvariumet så sticker listerna ner ca 0,5cm så Glaset är i luften. Är det ingen risk att glaset spricker då?
        Fish go moo

Kommentar

• åheim
          • April 2006
          • 13197

Ursprungligen postat av RobinJ
          Får ja fråga en fråga här när det gäller lister? Har planer att i framtiden bygga ett akvarium men när ja kollade på det ja har så såg ja att den bara stod på listerna, alltså på undersidan av akvariumet så sticker listerna ner ca 0,5cm så Glaset är i luften. Är det ingen risk att glaset spricker då?
          alla ramakvarier är konstruerade på det viset så det är som det ska!
          Viva Leo Buscaglia

Kommentar

Arbetssätt...