Det förklarar ju saken..

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • androxe
    • August 2005
    • 854

Det förklarar ju saken..

Akvarium: Aqual hörn 320
    Lade märke till att skåpsdörren börjat gå emot bänken lite när man öppnade den, men tänkte inte mer på de då,trodde den bara sjunkit ihop lite. Vid ett senare tillfälle när ytan var lite lägre än normalt såg jag att akvariet lutade något i framkant, men men, inte så jättemycket så det är nog ingen fara.
    Idag beslutade jag mig för att byta bakgrund till svart istället för blå. Tömde ur vatten o fisk o drog fram det o fick se detta!
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Hur i hela friden har det kunnat händal? vanligt?
    Granskade resten av möbeln också då o såg att fötterna i plast var helt mosade, iaf två av fyra.
    Man får väl vara glad att det inte gick värre. Vågar inte ens fundera på vad skulle innebära om akvariet rasar ner.
    Fick massa extrajobb med att palla upp möbeln+akvariet och ta bort fötterna under etc, nu är kl 10.50 på morgonen o jag har fortf inte kommit till sängs
    Godnatt
    Senast redigerad av androxe; 15 April 2007, 02:04.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

Fötterna skulle nog monteras under tvärskivan för att inte underskivan snedbelastas som i detta fallet.
    Tur i oturen ändå att tex karet inte sprack när det blev vridningar i möbeln .
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Mats Bryzell
      • February 2007
      • 18959

Jag måste få fråga; Den möbeln med foten som är felbelastad, var den från själva akvarieföretaget? Alltså ingick den i akvariepaketet?
      Det där är ju annars en miss av klass o rang!

Kommentar

• androxe
        • August 2005
        • 854

JAA! köpte paket med möbel från pwss!

Kommentar

• mayday
          • November 2005
          • 2085

ser ut som felmonterat
          självklart håller de inte om man monterar sådär fötterna sitter för långt ut ju

"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Kommentar

• androxe
            • August 2005
            • 854

Ursprungligen postat av mayday
            ser ut som felmonterat
            självklart håller de inte om man monterar sådär fötterna sitter för långt ut ju
            var ju förborrade hål etc, hur skulle man kunna montera det fel. dom har väl satt fötterna där ute så man ska komma åt att skruvjustera höjden.

Kommentar

• ahammarn
              • March 2007
              • 18

har en likadan typ av möbel till mitt 960 så felmonterat tror jag inte det är. Stog möbeln helt plant?

Kommentar

• åheim
                • April 2006
                • 13197

fötterna skall sitta på det sättet men jag har också reflekterat över att det blir en väldig belastning på hörnen eftersom det inte finns fötter förutom just i hörnen... detta är en slarvig och helt ofattbar konstruktion skall genast palla upp mitt kar med klossar under!!!
                Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• androxe
                  • August 2005
                  • 854

Ursprungligen postat av ahammarn
                  har en likadan typ av möbel till mitt 960 så felmonterat tror jag inte det är. Stog möbeln helt plant?
                  Ja det var rakt till en början iaf, sen om det sjunkit ner genom korkunderläggen olycka mycket på olika ben vet jag inte, i princip rakt iaf. Golvet är iaf rakt, kollat akvariet med vattenpass nu när det står utan fötterna, spikrakt!

Kommentar

• JLi
                    • December 2004
                    • 773

Med denna konstruktion blir det klart en enorm belastning på hörnen. En spekulation kan vara att det var något fel på skivan, i limningen eller kvistar el.dyl. Spekulationer bara!
                    h. Johan

Kommentar

• androxe
                      • August 2005
                      • 854

Ursprungligen postat av JLi
                      Med denna konstruktion blir det klart en enorm belastning på hörnen. En spekulation kan vara att det var något fel på skivan, i limningen eller kvistar el.dyl. Spekulationer bara!
                      jo kanske det. Funderar på om det kanske runnit ner vatten som dunstar o droppar ner från rampen. Spånet kanske har ruttnat lite o i kombinaition med trycket på drygt 100 kg. Fast iofs så är det ju nån fanér på som borde skydda mot fuktskador?
                      När jar var o rotade bland kontakterna så satte jag ofta handen ungefär där det brustit, för att stödja mig . Värsta hade ju varit om det spräckts när jag varit under akvariet o fått det över mig, hemska tanke.
                      Senast redigerad av androxe; 14 April 2007, 17:31.

Kommentar

• jannemannen
                        • July 2004
                        • 187

Möbeln är ju helt klart felkonstruerad ! Det är ju bara en tidsfråga innan alla bänkar med denna konstruktion brakar ihop. Helt klart skall du få en ny bänk på garantin ! Och en annan typ av bänk ! Jag skulle aldrig i mitt liv ställa ett akvarium på en sådan bänk !

Om det skall sitta fötter på en sådan här bänk, då skall dom ju vara placerade rakt under dom bärande väggarna. Detta är ju helt självklart !

Många utropstecken var det... Men jag blir så arg när jag ser dumma konstruktioner.

Mvh/Janne
                        Senast redigerad av jannemannen; 14 April 2007, 20:36.

Kommentar

• Helena_o_Mattias
                          • November 2004
                          • 378

alltså man blir rädd när man ser den bilden som tur har jag mitt egna hembygge till mitt 240l
                          Fiskgalen Norrbottning!! Kan vi tjuvkoppla det här filtret!

Kommentar

• androxe
                            • August 2005
                            • 854

någon som vet vad pwss kör med för garantier? ett eller två år?

Kommentar

• kimaspl
                              • April 2007
                              • 26

Det där ser ju ut som en helt livsfarlig felkonstruktion, och borde således antagligen korrigeras av tillverkaren kostnadsfritt alternativt ett meddelande om hur det skal korrigeras (ser ju inte helt komplicerat ut)... Ni kan ju ta och ringa och höra med dem, det ser ju ganska solklart ut. Annars har ni ju konsument ombuds mannen.

Kommentar

Arbetssätt...