Cayman 300L eller Juwel Trigon 350L ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flundran
    • October 2006
    • 74

Cayman 300L eller Juwel Trigon 350L ?

Jag har så svårt att välja, jag har ett Juwel Trigon 350L men tycker det är lite krångligt att underhålla med växt plantering och viss rengöring m.m.

Men det är ett väldigt fint akvarium som juwel gjort och det kanske är värt det lilla extra jobb som krävs?

Men har tittat på ett Cayman 300L kar och det är ju väldigt smidigt att jobba i ett "vanligt" akvarium.

Sen är ju även Cayman akvarierna väldigt fina.

Vilket skulle ni välja ?

Ett Juwel Trigon 350L eller ett Cayman 300L?

Sen en fråga till, är det om jag nu skulle sälja mitt juwel akvarium är det ett okay pris om man sätter ut det för 6000Kr ?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

Varför inte bägge ?
    Du kan ju alltid sätta det priset, men det är nog svårt att få det, beror lite på ålder, skick och utrustning.
    Kolla på Blocket om det finns liknande och även var i Sverige det är då akvarium generellt är billigare på Västkusten.
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Flundran
      • October 2006
      • 74

Nja vill nog inte ha 2st, det räcker med 1.

Har haft flera akvarium på en gång förr och min tid räckte inte till att sköta alla så det får räcka med 1.

Juwel Trigon akvariet är ca 1 år och är i ny skick...(reflektorer och nya lysrör inte juwelsrör som är lite dåliga )

Kommentar

• åheim
        • April 2006
        • 13197

cayman skulle jag välja utan att blinka
        Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• Richard.R
          • December 2006
          • 1872

bild på ett cayman?
          396L SA biotop
          128L SA biotop
          54L SA biotop
          54L SA biotop

Kommentar

• Flundran
            • October 2006
            • 74

Länken ovan går till ferplasts hemsida där kan du se hur ett cayman akvarium ser ut Richard.R .

Det får kanske bli ett cayman kar, vill ha deras Star 200 akvarium på 750L men det går ju inte att lösa för rimliga pengar

Kommentar

• SleepyZZZ
              • January 2007
              • 72

är själv sugen på ett Cayman Scenic 300L fast jag nästan precis har fått igång mitt Rena-kar på 200L så för mig är Cayman givet.

Kommentar

• Richard.R
                • December 2006
                • 1872

de ser fina ut
                396L SA biotop
                128L SA biotop
                54L SA biotop
                54L SA biotop

Kommentar

• janne63
                  • August 2006
                  • 294

Jag kikade lite på Cayman karen tidigare och jag tycker de är väldigt snygga. Kanske för att jag gillar körsbärsvarianten. Star serien har jag bara sett på bild men de ser ju ut som akvarievärldens Rolls Royce, tyvärr kostar de därefter också...

Däremot tycker jag att huven på Cayman ger ett lite billigt intryck, man blir lite fundersam över om luckor och öppningsanordningar kommer att hålla i längden. Silikonfogarna är rikliga men inte på "helt" rätt ställe. Det senare varierar kanske från kar till kar men det jag såg var lite lustigt silikonat.

Inget lätt val, men jag hade nog valt ett "vanligt" akvarium av det skäl du nämner.

Kommentar

• Jessi77
                    • July 2006
                    • 157

Hej!
                    Har ett Cayman Scenic 300L o kan varmt rekommendera det!!!

Kommentar

• nike83
                      • November 2005
                      • 354

jag hade lätt tagit ett hörnakvarium! det tar mycket mindre plats eftersom att man lägger det i ett hört som ofta är svårmöblerade!
                      Juwel Vision 180 +Juwel Record 60(yngel/karantän)
                      5 Demasoni,5 Golden,3 Acei(Mary Gold),2 Ancistrus,1 Peckoltia LDA-103,2 Aulonocara Röd rubin

Kommentar

• Flundran
                        • October 2006
                        • 74

Hehe Det blir både för och nackdelar som kommer fram här.

Tittade en långstund på mitt juwelkar imorse och tänkte att det var dags att dyka ner och fixa till det igen .... och blev då trött.

Så tack till er alla som sagt vad ni tycker , Det blir ett cayman kar för nu är jag trött på det.

Men det gör lite ont då trigon akvariet är väldigt fint när det är iordning.

Så nu är det bara att skaffa ett nytt kar, köra in det och sen kommer det ett juwel trigon 350L dark wood ut på annons så är det någon som är sugen så säg bara till

Kommentar

Arbetssätt...