Lite pinsamt, men jag har 4 Fluval 304 till att driva min 375 balja, och är helt enkelt inte nöjd med flödet. Eftersom de är kopplade parallellt till en och samma SCWD arbetar de emot varandra, och förlorar kapacitet. Jag letar efter en relativt billig pump, som kan producera bättre resultat, och har tittat lite på PWSS. Det finns ett par alternativ, men problemet är klart att man inte vet om pumparna är bra nog, utan att få in lite personliga erfarenheter. Just nu är alternativen Aquael Aquajet PFN-3500, Aquajet PFN-7500, och Sicce Mega men jag är öppen för förslag... Eftersom pumpen ska vara kopplad externt, är jag ju intresserad av hur de löst det med de olika pumparna, eftersom jag inte fått tag i några bra bilder, och sen är givetvis egna erfarenheter intressanta. B!
(Billig) Pump, 3-4000L/H? Tips?
Kollaps
X
-
Jag fick en sicce multi 4000 från seame.com för några dar sen. Jag har inte hunit testa den ännu men för det priset finns det nog inte mycket att klaga på. På saltvattensguiden är det blandade åsikter om den, de verkar vara lite ojämna i tillverkningen men vilken billighetspumptillverkare är inte det idag?Salt är ballt
Kommentar
-
Det jag fasar för, är om den läcker när den är avstängd. Det skulle vara lite förtretligt och komma hem och upptäcka 200+ liter vatten på golvet, och akvarie fiskarna simmande i den sista skvätten i akvariet. Sen har jag inte hittat uppgifter som tryckhöjd osv på den.. Det blir nästan garanterat bättre flöde än fluvalpumparna, men blir det nog? Vill ju ha mer...
B!Kommentar
-
Salt är ballt
Kommentar
Kommentar