hur ska jag montera cirkulations pump mm?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • habob
    • April 2006
    • 119

hur ska jag montera cirkulations pump mm?

köpte en 45 l guppy kar den fölide med nogra grejer som plast bollar vita ringar i en nät svart påse och en L formad hård slang och det fins en stor tomm fack som täcker hela bakrutan,fins det non tydlig beskrivning non sidan som visar hur monterar det o hur funkar de!?jag måste starta den ikväll!
    hej!
  • Manne_74
    • July 2003
    • 533

om du kollar bilden (nr 2 uppeifrån) så ser man en baksida på bakgrunden..

säkert något sådant du ska göra i enklare tappning..
    MVH Magnus

600L Rena Saltakvarie med slimline,120L Juwel Lido Med Juwel's Rock ,
    Red Sea Max Salt med slimline

Kommentar

• habob
      • April 2006
      • 119

Ursprungligen postat av Manne_74
      http://www.backtonature.se/sweden/woodrock.html

om du kollar bilden (nr 2 uppeifrån) så ser man en baksida på bakgrunden..

säkert något sådant du ska göra i enklare tappning..
      ja det va det men är det inte enkalare att ha en vanligt inne filter?
      hej!

Kommentar

• Manne_74
        • July 2003
        • 533

jo det är det.. skillnaden är att du får stor filtermassa med en sådan här lösning.. har själv liknande lösning som jag inte städat på flera år..
        MVH Magnus

600L Rena Saltakvarie med slimline,120L Juwel Lido Med Juwel's Rock ,
        Red Sea Max Salt med slimline

Kommentar

• habob
          • April 2006
          • 119

Ursprungligen postat av Manne_74
          jo det är det.. skillnaden är att du får stor filtermassa med en sådan här lösning.. har själv liknande lösning som jag inte städat på flera år..
          för den tar mycket plats också,men vad tycker du ska tar bort det o ha en inne filter eller ska jag ha den som den är?
          hej!

Kommentar

• åheim
            • April 2006
            • 13197

Hallåå... jag tror inte ni är på samma spår!! du hade ett guppy hotell eller hur?! idessa kar så fyller man hela baksidan med filtermaterial (det ingick väl i paketet?) L röret/slangen tror jag ska gå från pumen i botten upp till utblåset. dessa akvarier har en jättebra filterlösning som vanliga innerfilter inte kan mäta sig med!
            Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• Malinitzi
              • December 2006
              • 2088

Förlåt en okunnig ....

Ursprungligen postat av åheim
              Hallåå... jag tror inte ni är på samma spår!! du hade ett guppy hotell eller hur?! idessa kar så fyller man hela baksidan med filtermaterial (det ingick väl i paketet?) L röret/slangen tror jag ska gå från pumen i botten upp till utblåset. dessa akvarier har en jättebra filterlösning som vanliga innerfilter inte kan mäta sig med!
              Vad är ett guppy hotell???

Kommentar

• habob
                • April 2006
                • 119

Ursprungligen postat av åheim
                okej jag få behålla det,det behövs o limma lite kanterna men jag har ett problem o det är ljudet som komer fron cirkulationspumpen det är störande ljud hur ska jag göra?
                hej!

Kommentar

• Stew
                  • July 2004
                  • 1736

Ursprungligen postat av habob
                  okej jag få behålla det,det behövs o limma lite kanterna men jag har ett problem o det är ljudet som komer fron cirkulationspumpen det är störande ljud hur ska jag göra?
                  Tyvärr så låter alla pumpar lite... Vissa låter mer, andra mindre. Men alla har ett störande ljud (om man nu är känslig för surr-ljud..).
                  Testa att rengöra alla delar i pumpen. Blir det bättre? Ligger den imot något? Glaset?

Lycka till!
                  540l Malawi
                  180l Växt / sällskapskar
                  90l odlingskar
                  50l odlingskar / karantänskar

Kommentar

Arbetssätt...