Silicon till akvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jonais
    • September 2006
    • 70

Silicon till akvarium

Tänkte kolla om det går att använda tec7 silicon i ett akvarium ..står inte nåt om att det går ha i akvarie men det står så här på förpackningen

Giftfri och luktfri
    Innehåller inte skadliga lösningsmedel
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

"Kan Tec7 brukes til akvarium?
    Ja, men vent gjerne 7 dager før det fylles oppi vann og fisker. Akvarium må ha metallramme rundt slik at glassplatene ikke går fra hverandre."

Det lät med andra ord inte så säkert om dom säger att man måste ha lister för att inte glaset ska gå isär.

EDIT:
    Läste lite mer på samma sida...
    "Motstår svamp och bakterier"

Tyder på att det innehåller antimögelmedel vilket inte rekomenderas för silicon i akvariesamanhang.
    Senast redigerad av heeke; 26 October 2006, 14:53.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

Kommentar

• Pannecke
      • January 2005
      • 1325

Köp riktigt akvariesilicon på claes ohlson för 49 kr istället. Verkar säkrare...
      /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

Gå gärna in och titta på vår hemsida.

Kommentar

• jonais
        • September 2006
        • 70

Pratade med deras tekniska support och det skulle inte va några problem alls att ha det i akvarie ..jag ska ha det till att fästa dit en btn bakrund och det blir snyggare med svart och det hade inte zooaffären

Kommentar

• Pannecke
          • January 2005
          • 1325

Ursprungligen postat av jonais
          Pratade med deras tekniska support och det skulle inte va några problem alls att ha det i akvarie ..jag ska ha det till att fästa dit en btn bakrund och det blir snyggare med svart och det hade inte zooaffären
          Min BNT bakbrund ar inlimmad med svart silicon när jag köpte mitt kar. Det satt så dåligt att jag bara behövde rycka tag litegrana i bakrunden och den lossnade. Jag hade nog kört med ett riktigt akvariesilicon, och transparent syns ju inte så mycket. Man har ju en del växter i karet som kan skymma vissa siliconskarvar... Är på G att limma in bakgrunden igen..
          /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

Gå gärna in och titta på vår hemsida.

Kommentar

Arbetssätt...