hej!
Har lite funderingar på att bygga eget.. Först tänkte jag mig ett smal men högt akvarium, men ger upp mest pga för att glaset måste vara så tjockt.
Men istället, så jag vill ha ett smalt men avlångt akvarium..
tänkte mig ca 2m långt, 30cm högt och 30cm djupt.
Hur tjocka skivor ska man behöva då? 4mm?
Finns det den här dimension att köpa?!
Men tankar som kommer upp då är, räcker det med en pump för hela akvariet eller ska man ha två pga distansen mellan ena sidan o andra?
vad för fiskar rekommenderas? För om jag inte räknar helt fel så blir det ju hela 180L stort, fast väldigt smalt.
Jag gillar själv de fiskar som ser lite ut som "ålar".. eller ja, finns en sort.. hittade den.. kuhlii-ål! Några lämpliga andra fiskar som jag kan ha utöver, då den fisken är vacker men ngt skygg
.. förslag?
Antar att det blir mindre fiskar då akvariet inte är så stort..
Tips o rekommendationer mottages tacksamt!
Har lite funderingar på att bygga eget.. Först tänkte jag mig ett smal men högt akvarium, men ger upp mest pga för att glaset måste vara så tjockt.
Men istället, så jag vill ha ett smalt men avlångt akvarium..
tänkte mig ca 2m långt, 30cm högt och 30cm djupt.
Hur tjocka skivor ska man behöva då? 4mm?
Finns det den här dimension att köpa?!
Men tankar som kommer upp då är, räcker det med en pump för hela akvariet eller ska man ha två pga distansen mellan ena sidan o andra?
vad för fiskar rekommenderas? För om jag inte räknar helt fel så blir det ju hela 180L stort, fast väldigt smalt.
Jag gillar själv de fiskar som ser lite ut som "ålar".. eller ja, finns en sort.. hittade den.. kuhlii-ål! Några lämpliga andra fiskar som jag kan ha utöver, då den fisken är vacker men ngt skygg

Antar att det blir mindre fiskar då akvariet inte är så stort..
Tips o rekommendationer mottages tacksamt!
Kommentar