Hoppas du inte kommit för långt för detta tips.
När allt silkon du vill ta bort är borta ( rakbladsmetoden), då är det alltid lite kavr som man inte ser. På biltem finns en liten burk som heter silikonborttagning den fungerar mycket bra.
Heisann!
Takk for tipset, men jeg har allerede lagt nye silikon... og jeg brukte ikke barberblad, jeg brukte en tapetkniv, da barberblad er sinnsykt dyrt i Norge (om man har dårlig råd....), og jeg har flere tapetkniver liggende på grunn av arbeidet mitt med maling og tegning....
Og jeg fant ut at med tapetknivene så fikk jeg bort det meste, er mest det som var igjen innimellom glassplatene som satt igjen
Men takk for tipset!
I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !
Nå har akvariet stått på badegulvet i snart et døgn.... om det holder tett i et døgn, er det da klart til at jeg kan fylle det med grus etc? Silikonet er Juwel Aquarium Silicone, om det har noe å si
Eller bør jeg vente noen dager til?
Da var tydeligvis ikke 24 timer nok for å sjekke om det var tett... det sto i litt over et døgn fylt opp med vann på baderommet.. det lakk ikke, så vi satt det ut i stuen, fylte på med grus, planter, røtter, etc... ca fem timer etter så vi at det var litt vann foran akvariet.. "oj, vi sølte visst litt tidligere!", tenkte vi, og tørket det bort... men så så vi at det sivde ut fra under tanken, og flyttet litt på den, for å se bedre... og joda, det lakk under...
Så da fikk de ikke noe nytt hjem likevel... *sukker*
Noen som vet hvorfor det plutselig kunne begynne å lekke etter rundt 35 timer? ...ville det ikke lekket tidligere, om silikonen ikke var tett nok?
Kommentar