Har ingen egen erfarenhet av den för jag kör med hävertprincipen alltid så slipper man slösa med vattnet. Det är en nackdel med denna, som jag har förstått det så måste man krana en del vanligt kranvatten hela tiden om det ska fungera att tömma akvariet.
Har ingen egen erfarenhet av den för jag kör med hävertprincipen alltid så slipper man slösa med vattnet. Det är en nackdel med denna, som jag har förstått det så måste man krana en del vanligt kranvatten hela tiden om det ska fungera att tömma akvariet.
Ok...nu ingår vattnet i hyran så...
Jag lyckas säkert söla ner lika mycket med min hävert å hinkar fram och tillbaka mellan köket och vardagsrummet..
Hmm...ja då behöver jag bara söla lite när jag tömmer i alla fall..
Men jag förstår inte riktigt hur jag skall få igång suget i en sån lång slang för att tömma..läste något inlägg av dig om detta tidigare...men jag brukar bli vansinnig ibland för att få igång min hävert(som är relativt lätt egentligen) så jag kan bara tänka mig hur arg jag blir för att få igång ett baksug på en lång gardena slang haha...
Men skam den som ger sig..
Senast redigerad av Rainbowalker; 10 February 2006, 11:54.
Slangen är ju tom när du meckar ut den från akvariet till badkaret/duschen och för att få igång suget så sätter du munnen till badkarsänden bara och suger ett par sekunder så vips är det igång.
Eftersom slangen är så lång så är de inte nån risk att få akvarievatten i munnen.
Kan hoppa in på ett hörn och berätta att jag "lyckats" med att suga in vattnet i munnen från filterkorgen i ett juwelkar när jag skulle få igång häverten....
Även om man som jag oxå har vatten som ingår i hyran så finns det knappast någon anledning att slösa med vårt kranvatten ändå tycker jag.
Kan man spara på vattnet så bör man
Det går ändå till reningsverket och kommer sedan tillbaka..så det är inget som 'försvinner' Vi dricker samma vatten som dinosarierna gjorde... så lite söl kan vi nog kosta på oss hehe..
Men det kostar att rena vattnet och skicka ut det igen!
Tär på naturen då det krävs kemikalier i varje steg både innan och efter det kommer i din kran...
Det går inte direkt från reningsverket tillbaka till dig igen, det går ut i naturen emellan
Mm är väl därför man betalar runt 6000:- i skatt varje månad...så att staten har råd att rena de få liter jag råkar söla ut...
Men jag kan suga upp vattet ifrån golvet och vattna blommorna med det!
Men bäst jag hoppar över duschning ikväll så drar jag mitt till stacken så att säga..man vill ju inte vara med å förstöra naturen
Nu kommer jag aldrig ha samvete å tvätta bilen mer.. !!
Senast redigerad av Rainbowalker; 10 February 2006, 15:34.
Kan hoppa in på ett hörn och berätta att jag "lyckats" med att suga in vattnet i munnen från filterkorgen i ett juwelkar när jag skulle få igång häverten....
Fråga inte hur och varför ...
Jag gör INTE om det....
Samma här
Men det är egentligen inte så svårt... man tänker på nått annat samtidigt som man suger så rätt vad det är så har man lite mysigt vatten i munnen
Säger som du.. jag gör ALDRIG om det!
Kommentar