Biltema regulator till co2?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • urbanandersson
    • January 2003
    • 965

Biltema regulator till co2?

Hej!

Jag har hittat ett par trådar angående biltema regulator till brandsläckare.

Går det eller går det inte? Eller finns det olika gängor på co2 flaskorna?

Jag samlar prylar lite långsamt efter hand som plånboken tillåter, men ingen vill väl köpa saker som är oanvändbara.

Urban
  • kvist86
    • January 2006
    • 69

det finns olika gängor på co2 tuber. beroende av vad dom e avseda för. har du ingen tub kan du höra på typ PRESTO sydostbrand om dom har gammla tuber till salu. dom e billiga och kostar nästan inget att fylla på. köp en vanlig gasklocka som man har när man svetsar med kolsyra.

Kommentar

• urbanandersson
      • January 2003
      • 965

Hej!

Oj! Är det verkligen olika gängor till tuberna? Jag har försökt leta lite efter en tabell med gängor till olika aga flaskor men inte hittat någon.

En vanlig gasklocka som man har när man svetsar med kolsyra är inte så vanlig. Jag har kollat på biltema, jula och clas olsson och på våran lokala välsorterade järnaffär som har en del sånt hemma, men inget som är gjort till co2. Humlegården ölbryggningsaffär lär ha. men dom tyska nätfirmorna som säljer akvarieprylar är kanske bäst.
      Bara det inte är olika gängor.

Urban

Kommentar

• Raven
        • February 2005
        • 15385

Ursprungligen postat av urbanandersson
        Jag har kollat på biltema, jula och clas olsson och på våran lokala välsorterade järnaffär som har en del sånt hemma, men inget som är gjort till co2.
        skumt.
        såg själv på antingen biltema eller clasohlosn en regulator för kolsyra men det va utan nålventil.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• Raven
          • February 2005
          • 15385

30-1497
          Reduceringsventil för blandgas (argon/kolsyra).
          359,00
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• urbanandersson
            • January 2003
            • 965

Ursprungligen postat av Raven
            30-1497
            Reduceringsventil för blandgas (argon/kolsyra).
            359,00
            Som jag har förstått så är blandgasen en blandning av argon och kolsyra och ligger med några hundra bar i gasform i flaskan. så det är inte samma gänga som ren co2 som ligger flytande och har ca 60 bar.

Men jag var precis på humlegården och kollade och dom har en regulator som kostar 395 kr.
            Dom har även en adaptor som gör om somliga läskpatroner så dom passar regulatorn, dock inte dom nya soda streamflaskorna.

Urban

Kommentar

• brams
              • June 2003
              • 891

intressant, håller på å samlar på mig lite prylar till en blivande växttank åt tjejjen. Tänkte jag skulle komma över så mycket som möjligt för så lite som möjligt =).
              Om det skulle funka med blandventilen så är den ju billigare på biltema!
              Vill inte riktigt släppa den även om den finns på humlegården. Vilka har annars dom billigaste komponenterna?
              C.Brams

Check out:
              brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

Kommentar

• cryptomarko
                • August 2005
                • 181

Ursprungligen postat av urbanandersson
                Men jag var precis på humlegården och kollade och dom har en regulator som kostar 395 kr.
                Dom har även en adaptor som gör om somliga läskpatroner så dom passar regulatorn, dock inte dom nya soda streamflaskorna.
                Urban
                Har själv kollat på humle.se eftersom min farsa brygger öl... Om man hade vetat att den regulatorn hade passat så skulle jag lungt köpa den för farsan beställer ofta därifrån. Det betyder att han står för frakten! Men jag valde att gå säkert och beställde från aquaristic.net.
                /Markus
                18 år

www.cryptomarko.webb.se

Kommentar

• kvist86
                  • January 2006
                  • 69

men köper man tub på det stället som ja skrev innan så har dom nog gasklockor där me. lustigt att de va så svårt o få tag i, på jobbet har vi en del.

Kommentar

• urbanandersson
                    • January 2003
                    • 965

Ursprungligen postat av kvist86
                    men köper man tub på det stället som ja skrev innan så har dom nog gasklockor där me. lustigt att de va så svårt o få tag i, på jobbet har vi en del.
                    Jag vet inte om presto har klockor, men det behövs inga såna om man ska släcka bränder.

Egentligen så är det inga problem att få tag i prylar. Det är bara att gå till sin lokala akvarieaffär eller till en webbaffär och beställa allt man vill ha.
                    Problemet är när det ska betalas.
                    Och sen är det ju så vansinnigt roligt med DIY

Urban

Kommentar

• Danei
                      • September 2004
                      • 555

De har en billigare med bara en klocka också. Det finns adaptrar så att det passar till din tub.

Kommentar

Arbetssätt...