Måste man ha syrepump i akvariet....till ciklider...Jag har ingen i mitt120L /220L akvarium och det verkar ju funka ändå!!!! Så jag undrar är det nödvändigt och i så fall varför?
Är det verkligen syrepump vi talar om här eller är det möjligtvis en luftpump?
Rätt är kanske luftpump med "syresten".
Men i dagligt tal i damm och akvarie sammanhang benämns ofta luftpump som syrepump, för att skilja från luftpump att fylla solmadrasser, cykelhjul osv.
Med en 50 cm "syresten" i trä och en kraftig luftpump så blir det så små bubblor så jag tror de syresätter vattnet något på väg upp till ytan.
Dessutom kommer det frisk luft under täckglasen.
Måste man ha syrepump i akvariet....till ciklider...Jag har ingen i mitt120L /220L akvarium och det verkar ju funka ändå!!!! Så jag undrar är det nödvändigt och i så fall varför?
Det behövs inte
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Blir det skilnad på ljud volymen med air diffusern?
Har för mig att jag läste någonstans att det blev ett iriterande ljud med den.
jo... den ar ju ljudlos utan diffusern men med den blir det ett brusande ljud... (typ kokande vatten)
stor inte mig, men om det inte alls gor nagon nytta for fisk el vaxter sa ar det ju onodigt med den... ( det var ju vad kjell ovan sa)
Senast redigerad av sussia; 21 January 2006, 22:18.
Kommentar