mp akvarium...!!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MiaH
    • December 2005
    • 47

mp akvarium...!!!

Är det ett bra akvarium...??? Enligt zooaffären så är det ett bra märke med bra pump och värmare...inte vet jag...jag kan ingenting om märken...!!!
  • androxe
    • August 2005
    • 854

jag har egentligen ingen aning om mp, mer än att det är sett som ett lite finare märke. Men är det ett akvarium med inbyggd pump o filter alltså? Vad man läst här på zoopet om inbyggda pumpar så har det inte varit alltför positivt, bättre satsa på ytterfilter eller ett "externt" innerfilter...

Kommentar

• svea
      • February 2005
      • 2476

Jag har 2 st MP-akvarium. Det är inte inbyggda filter. Jag tror att det menas ett paket med filter och värmare och lite annat i priset.
      Min erfarenhet är att det är bra akvarium. Snygga och välgjorda.
      Filter och dyl kan man välja vad som helst som passar ens behov och kassa.
      Själv har jag bytt ut filtret vid senare tillfälle.

Mina bilder
      Min zoon

Kommentar

• Bosse.J
        • March 2004
        • 796

Jag har ett Mp akvarium. ett 200liters, som jag köpte i paket med en möbel och ett Eheim ytterfilter (om du vill så kan jag försöka komma ihåg vilket nummer det har) Doppvärmare och någon flsak med vattenberedningsmedel och en burk flingfoder.
        Det kostate 4700spänn för snart 2 år sedan.
        Jag tycker det är ett snyggt akvarium som var väl värt pengarna.
        Bosse.J

Kommentar

• MiaH
          • December 2005
          • 47

Pust...!!!

Det känns som jag inte har gjort en dålig affär...!!! Jag har nämligen redan "köpt" det...ska hämta det till veckan med möbel (det var det som tog tid att beställa) och akvariumet är ett 160 L...!!! :-) Jag har bara haft ett 112 L & två 54 L förut och nu har jag som sagt slagit till stort...enligt mig...!!! Jag ska nu sälja dom två 54 L och använda 112 L som yngelakvarium...!!! Tack så hemskt mycket för svaren..!!!

Kommentar

• Bosse.J
            • March 2004
            • 796

så är ser mitt ut när det var nyuppstartat.
            Bifogade filer
            Bosse.J

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Administrator

• December 2001
              • 48148

MP är ett känt tyskt kvalitetsmärke som ägs av Eheim. Även om det i och för sig inte är en 100% garanti för att du gjort det bra köp så har du säkert gjort ett bra köp.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• MiaH
                • December 2005
                • 47

Man vet aldrig...!!!

Jag hoppas i alla fall att det är ett bra köp...det kan förhoppningsvis inte bli sämre än mitt första akvarium, som var märket aquael...det läckte vatten och jag fick åka tillbaka med det och byta...!!!

Men det jag fick sen har fungerat utan problem...!!!

Kommentar

• Bucket
                  • February 2004
                  • 1020

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  MP är ett känt tyskt kvalitetsmärke som ägs av Eheim. Även om det i och för sig inte är en 100% garanti för att du gjort det bra köp så har du säkert gjort ett bra köp.

Ja jag tänkte just detsamma. Att mp har något att göra med eheim.

Snygga är dom iallafall
                  jävla massa akvarium!
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

Kommentar

Arbetssätt...