Torktid för silicon?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maethor
    • December 2004
    • 675

Torktid för silicon?

Vad brukar torktiden för silicon vara ungefär? Jag siliconerade fast två skiljeväggar i mitt 90L i går vis 8 tiden på kvällen, det känns torrt men kan det vara skadligt för fiskarna om man väntar för lite länge?
    112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
    105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
    54L: ca 15 kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L (marin): 3kamphanar
    6x2L: Kamphanar

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

Tror du ska vänta ca 48h innan det är riktigt klart.
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

Kommentar

• Maethor
      • December 2004
      • 675

Ursprungligen postat av Gimbo
      Tror du ska vänta ca 48h innan det är riktigt klart.
      Okej men kan det bero på hur mycket man använder eller? Jag använde ju inte så mycket eftersom jag bara ville att dom skulle sitta fast lite, så det blev väldigt tunnt lager.
      112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.

Kommentar

• Magnus W
        • March 2003
        • 247

Generellt sett 2mm per dygn. Så om skiljeväggen är i 6mm glas så härdar det 3mm från båda sidor, sen möts härdningen i mitten efter cirka 36 timmar. (Om du inte har lagt på extremt fett med lim vid fogen)

-- MW
        Plats här för fyndig signatur

Kommentar

• Maethor
          • December 2004
          • 675

Ursprungligen postat av Magnus W
          Generellt sett 2mm per dygn. Så om skiljeväggen är i 6mm glas så härdar det 3mm från båda sidor, sen möts härdningen i mitten efter cirka 36 timmar. (Om du inte har lagt på extremt fett med lim vid fogen)

-- MW
          Okej men det är bara satt på lite silicon kanske stänkar som är 1 dm på varje sida om plexiglaset och fogen är högst 1mm tjock på varje sida Jag var inte så noga då det ska vara lätt att plocka bort sedan.

Men det kommer nog ändå att få torka ett par dagar till eftersom jag måste vänta på att få en större bordsskiva

Kommentar

Arbetssätt...