Aquael

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dreas
    • August 2005
    • 264

Aquael

Tänkte skaffa ett Aquael 240L akvarium men blir lite frågande om kvaliteten.
    Är det ngn som har ett sådant, eller ngn som kan ge mig lite respons på kvaliteten på Aquael´s akvarium?
    Aquael´s akvarier är jue lite billigare än andras...??

Länk

http://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?cmd=get&itemid=3403

Tack på förhand!
  • oresare
    • December 2003
    • 273

Jag har bara haft ett lite mindre Aquael samt ett par pumpar. Locket är rätt plastigt och det rinner lite kondensvatten ut på utsidan locket, någon droppe om dagen, samt att det är svårt att få av locket utan att det rinner ganska mycket kodensvatten. Om man inte tagit av det lilla matningslocket flera timmar innan. Men det är fint limmat, grejerna fungerar och så i övrigt, bara lite billigt lock med övrigt att önska.

Kommentar

• Schwartzi
      • May 2005
      • 32

Det finns också en tidigare diskussion om detta. (Antagligen flera men här är åtminstone en av dem.)

Har ett rio juwel som jag är jätte nöjd med. Nu har jag köpt ett aquael akvarium 60 liters, som jag ska ha som yngel kar med det läckte så jag fick lämna tillbaka det .Nu till frågan hade jag otur eller är aquael kända för att vara dålig kvalite.
      // Maria
      Min zoon Hemsidan med bl.a. akvarium och katter

Kommentar

• Dagge
        • December 2004
        • 188

Jag är helnöjd med mitt AquaEl 240, men å andra sidan har inte jag deras original plastlock. Jag fick en överdel från Bioplast vilket gör att karet liknar Juwel väldigt mycket. Karet på din bild ser ut att vara med välvd framruta, men mitt är med rak.

Själva karet har jag inget alls att påmärka på, mycket snygga fogar bla. Sen kan man ju diskutera dimensionen på karet. Gillar inte riktigt att 240:ian är 50 cm hög och bara 40 djup. Detta är något jag reagerat på på senare tid då jag fått större och större intresse för växterna.

Möbeln var lite jox att få ihop eftersom hålen för luckorna var felborrade. Kan tacka farsan för att han är snickare annars hade det nog inte blivit så perfekt som det är nu. Vet inte om jag fick ett måndagsexemplar eller om fler haft samma erfarenhet.
        Dagge
        Ampblog

Kommentar

• lennart wiklund
          • April 2005
          • 292

Ursprungligen postat av dreas
          Tänkte skaffa ett Aquael 240L akvarium men blir lite frågande om kvaliteten.
          Är det ngn som har ett sådant, eller ngn som kan ge mig lite respons på kvaliteten på Aquael´s akvarium?
          Aquael´s akvarier är jue lite billigare än andras...??

Länk

http://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?cmd=get&itemid=3403

Tack på förhand!
          Jag har ett 450 med välvd framruta.
          Håller med det föregående har skrivit om rampen.
          Väldigt plastig samt sladdrig.Kondens som rinner ner bakom karet som förstör min parkett när jag öppnar locket.Men de är billiga!
          Jag betalade 3500kr ink möbel i svart!!

lennart

Kommentar

Arbetssätt...