tjenare... nån som har koll på hur måånga kg sand blir liter sand..?? typ 25kg sand.. hur många liter sand är de?
kg till liter
Kollaps
X
-
bör väl skilja mellan kornstorlek bl.a
men om du skriver hur stort akvariet är och hur mycket du vill ha höjdmässigt av vilken sand så kan säkert nån säga hur många kilo du behöver. -
Som Raven sa, skiljer ordentligt. 10L grus kan vara 10kg....10L sand kan vara 25kg. Så det skiljer helt och hållet och är omöjligt att säga rakt av, just beroende på kornstorleken. Vill man sen dra det en bit till är det skillnad på vilken sand man använder med. Olika vikt på olika stensorter osvSenast redigerad av Iit_mutt; 25 July 2005, 01:28.Ja jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152Kommentar
-
10L grus kan vara 10kg
Handlar det om vanligt akvariegrus så stämmer det väl på ett ungefär om man räknar med 1/2 kg = 1 LAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Kjell Fohrman10L grus kan vara 10kgJa jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152Kommentar
-
I teorin är kornstorleken utan betydelse om formen på sand/grus kornen är samma. Förhållandet mellan material och luft är samma oavsett kornstorlek. I princip kunde en liter torr sand väga mindre än 1 kg utan att flyta. Det är luft mellan kornen och den väger inget. Jag känner dock inte till solid sten med densitet under 1Kommentar
-
Ursprungligen postat av JaXxSjääs.. va de nån som kunde hjälpa? med typ hur mycke jag behöver för jag fick ingen ordning på hur mycke ja skulle ha när ja räknade
25 kg : 2 = 12.5 L. Inte alltför krångligt om man säger så.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
Kommentar