Är aquael dåliga akvarium?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rent vatten
    • April 2005
    • 1061

Är aquael dåliga akvarium?

Har ett rio juwel som jag är jätte nöjd med. Nu har jag köpt ett aquael akvarium 60 liters, som jag ska ha som yngel kar med det läckte så jag fick lämna tillbaka det .Nu till frågan hade jag otur eller är aquael kända för att vara dålig kvalite.
  • Spån tomten
    • June 2005
    • 60

jag och kompisen köpte varsina av aquaels pumpar båda läkte pissar vatten åt alla håll
    orkade inte gå tillbaka till äffären så kletade ditt silicon nu funkar det
    spån

Kommentar

• Hawkmoon
      • February 2005
      • 268

Ska inte pumpar pissa vatten ?
      190L Trigon SA Powered by Co2
      112L Snäcklekare
      Fluval Edge, Micro Rasbora och Räkburk

Kommentar

• Zybeer
        • July 2002
        • 699

Jag har bara positiva erfarenheter av Aquaels akvarium. Däremot tycker jag inte övriga aquael produkter håller någon vidare klass. Men deras helglasakvarier med kåpa gillar jag skarpt. Akvariebänkarna är också bra.

MVH
        /Jens
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

Kommentar

• rent vatten
          • April 2005
          • 1061

Har läst på någon tråd tidigare att aquaels doppvärmare inte funkar bra ,det är det som ger mig oron att kanske inte deras akvarium heller inte är bra.

Kommentar

• Spån tomten
            • June 2005
            • 60

Ursprungligen postat av Hawkmoon
            Ska inte pumpar pissa vatten ?
            he he jo det är väl sant men grejjen va att den spruta vatten rakt upp den va inte tät vid den kåpan som finnes på dom pumparna

(ser ironin i ditt inlägg)
            spån

Kommentar

• rent vatten
              • April 2005
              • 1061

Vill veta skillnad på aquael och juwel tack.Och om det finns något bättre akvarium.

Kommentar

• Zybeer
                • July 2002
                • 699

Juwel är "finakvarium" Mycket dyrare än motsvarande storlek på aquael. Designade. Jag köper hellre ett 450 L aquael än ett 180 L Juwel för samma peng...

MVH
                /Jens
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

Kommentar

• rent vatten
                  • April 2005
                  • 1061

OK men jag tyckte aquael var ganska dyr också jag betalade 1650 för ett 60liters med bänk.

Kommentar

• heljis
                    • June 2003
                    • 1150

I min erfarenhet (helglasakvarium med ramp och bänk) är Aquael jättebra.
                    Martin Heljedal

They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

Kommentar

• rent vatten
                      • April 2005
                      • 1061

Är det bra eller ganska bra eller det bäst jag vill ha det bästa som finns.

Kommentar

• sacha
                        • May 2005
                        • 1016

Deklart aquael inte är bäst...de finns ju akvarium för hur mycket pengar som helst... I design mening så slår ju akvastabil, aquaels alla akvarium, ganska så lätt på fingrarna enligt mej iaf...

som alltid så får man ju vad man betalar för...
                        Tjopp...

Kommentar

• cool
                          • October 2002
                          • 1869

Mitt första akvarie över 100 liter va ett aquael det har funkat skit bra har inte ens behövt bytt lysrör påå 2-3 år
                          Det enda e väll att pumpen hade "brunnit" fast den låg i vattnet
                          Tobbe
                          Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
                          NY MSN:t__skate@hotmail.com
                          Skorpion och amfibie fantast

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Administrator

• December 2001
                            • 48148

Pratar man om själva akvariet så skulle jag nog vilja påstå att alla som finns på marknaden håller en hög kvalitet - inget fabrikat skulle överleva om en massa av deras akvarier läckte.

Detta vad gäller kvalitet, sedan så är det väl mer en smaksak vilken typ av design man gillar. Själv föredrar jag helglas framför ramakvarier även oom jag i och för sig kan tycka att en del akvarier med SVART aluminiumram också är snygg (vanlig silverfärgad däremot gillar jag inte alls.
                            Men detta är ju mer en smaksak.

Bänkarna till alla fabrikat på marknaden är väl i regel också rätt OK och kvalitetsmässigt skiljer det inte så mycket på de olika.

Den stora skillnaden är ofta ramperna där de polska akvarierna (Aquael och Aqualux) ofta har en lite enklare plastkåpa.
                            Juwels ramper är kanske lite snyggare men ovansidan svackar ner betänkligt så jag gillar dom inte alls.
                            Betydligt bättre och stabilare ramper har Bioplast (tror inte dessa säljs längre) samt MP. Just MP är väl också den akvariemodell som har högst status.
                            Får också ge lite beröm till Aqua Stabils ramper eftersom de genom sina smarta reflektorer ger ett mycket bra ljus.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Lucas_no1

Aquael är enligt mig helt ok när det gäller akvarium.
                              Jag har ett 95liters med välvd ruta och bänk.
                              Jag har det som lek kar till discus och det jag kan änmärka på är locket med belysning.
                              Hålen på baksidan är jäkligt trånga och det är svårt att fåner slangar till ytterfilter i så jag fick såga upp dom så att slangarna gick att få ner.

Annars helt ok! :-)

Däremot så är doppvärmarna rysligt läskiga *burrrrrrrrrrr*

Kommentar

Arbetssätt...