Hej vet ni vilket ställe i malmö som säljer billiga Juwel akvarium? Jag vill ha ett Juwel Rio 249 liter.
Billiga Juwel Akvarium?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Är det viktigt att det är ett Juvel. Har ett juvel själv, bara 180 liter. Köpte det komplett för 1 1/2 år sedan för 4000kr. Nu visar det sig att filtret är lite underdimmensionerat, så nu får jag gå och uppgradera det för 1000kr, Lika så led ljusrampen, den skulle behöva 2 platser till för lysrör. Mitt råd är att om du skall ha ett bra kar som inte medför en massa merkostnad skall du nog titta lite på andra kar också. Det skulle jag gjort. t.ex. skulle jag haft med ett ytterfilter från början. -
Alla verkar ha olika åsikter om juwelkar, jag är än så länge nöjd med mitt iaf...
Billigaste stället jag vet är Herkules Zoo i Göteborg, 2995 kr för ett rio 240...
Kan löna sig trots att du bor i malmö, dom skickar med t.ex. bussgods vilket jag tror kostar ett par hundralappar, kan ju vara värt att kolla det iaf!Bara döda fiskar simmar med strömmenKommentar
-
-
zoo mässan i kungälv är nog billigst i sverige tror ja.
ja betalade 5600kr för mitt juwel rio 400. åkte nästan 30 mil för o köpa de. här ja bor kostar de 8900kr de va värt o åka så långt tyckte ja när de skillde så myckeKommentar
-
Akvarietjänst vid S:t Knuts torg har kanonpriser på Juwel akvarium.
Sist jag var där tog de t ex 2100 kr för ett Rio 180. Jag köpte mitt Vision 260 dör i somras, jag betalade 5400 för det.
Hornbach har också rätt bra priser, brukar bara vara ett par hundralappar dyrare än Akvarietjänst.Magnus Johansson
260 l Malawi
54 l Tanganyika
63 l Sällskap
Diverse yngel/spottkar 54-160 lKommentar
Kommentar