eheim liberty filter?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dilutenz
    • April 2005
    • 34

eheim liberty filter?

Jag har sprungit på eheim liberty filter på en auktions site, det fins inga normala filter pumpar i zoo affärer här, det är öken!!
    utländska filter pumpar i billiga kartonger med asiatisk handledning är inget för mej!
    så tillbaka till frågan eheim liberty filter, såna man kan hänga på akvariet, har nån testat dom? kan man hänga dom på ett akvarium där vaten nivån är 15 cm under akvariets kant? är det den svarta tingesten som hänger ner som är uppsugare? isåfall räcker den ner till 15 cm under kanten vatten?
    hur kommer vattnet ut? genom dom två avfalsningarna på varje sida om svarta nerhängs tingesten? blir det vatten fall om jag hänger som i mitt fall med 15 cm till vattnet+ funkar det att göra så som jag tänkt?
    eheim pumpar o jebo o fluval pumpar finns men är så sällsynta o så hisklans dyra så ni kan bara helt enkelt inte tänka er hur det är!
    tror jag har kommit fram till at det är flera gånger dyrare at köpa en riktig filterpump här än i europa,,usch!
    akvariet,,sköldpadda, det är därför jag har 15 cm från vatenyta till tankens kant,,
    tacksam för hjälp,,
    Dilutenz
    Från smått till stort:
    guldfiskar,sköldpadda,igelkott,höns,katter,hundar, får,stutar,häst
    Djuren har högsta prio, huset är ostädat
  • Karon
    • January 2002
    • 3170

Jag har sett ett, säger ett, och det var för 35 år sedan
    Funderat över att kolla på någon tysk sida, http://www.aquaristic.net/ eller https://www.aquaristikshop.com/ många grejer och alla till bra priser.
    Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

Kommentar

• dilutenz
      • April 2005
      • 34

jag sprang på en akvarie affär i dag av ren flax! köpte en eheim ecco 2234 kostade mej 20 timmars arbete, vad kostar ett sånt filter i sverige? vilken knepig text det var i användar manualen! löjligt skrivet som om det var översatt av en robot o inte av en riktig svensk människa, det var lättare att läsa engelska texten än den svenska!
      Dilutenz
      Från smått till stort:
      guldfiskar,sköldpadda,igelkott,höns,katter,hundar, får,stutar,häst
      Djuren har högsta prio, huset är ostädat

Kommentar

• MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

Aquaristic.net Eheim Ecco 2234 Comfort Pris: 69,98 €

Akvakompis Eheim Ecco 2234 Comfort Pris: 984,00 :-
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

Nunc Est Bibendum