Kittat akvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svensdotter
    • March 2005
    • 247

Kittat akvarium

hej

om man skulle få tag på ett "kittat" akvarium..... gissar jag att man vill avhjälpa den kittade delen och silikona det istället? Hur gör man detta? Är det svårare än att silokona om ett akvarium? Eller är det samma procedur??

tacksam för svar
    blondin!
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

Jag har inte hört talas om kittade akvarier sedan slutet av 1970-talet i alla fall.
    Så det är nog ingen viktigare fråga egentligen
    Killies is a lifetime passion

Kommentar

• Raven
      • February 2005
      • 15385

är väl samma procedur där som med vanliga akvarier.

ta bort kittet rengör rengör och sen rengöra lite till och sen fram med silikon.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• svensdotter
        • March 2005
        • 247

Ursprungligen postat av erikthur
        Jag har inte hört talas om kittade akvarier sedan slutet av 1970-talet i alla fall.
        jo, för till saken hör att jag kanske ska köpa en hop akvarier varav jag iofs bara tänkte ha ett eller två själv... men några av de andra va visst just kittade. Funderar därför på om man kan fixa till dom och sedan sälja dessa som jag inte kommer andvända.
        blondin!

Kommentar

• join4t
          • October 2003
          • 854

Min farsa har ett kittat kar som han använder (helt otroligt egentligen att det håller tätt än) Det finns säkert fler i omlopp än man skulle tro, ibland ligger de ju ute på blocket exempelvis.
          "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

Kommentar

• Åke K
            • December 2004
            • 74

Om rutorna är helt lösa kan man kitta om det med silicon men annars är det bättre att bara lägga lite silicon längs med alla fogar på insidan och jämna till. Det håller sen i evigheter. Jag tömde mitt sista kittade/siliconade akvarium för knappt ett år sen. Sen använde jag det igen i ett par dagar för fiskförvaring när jag gjorde om det stora karet för 2 veckor sen. Utan problem.

Kommentar

• gladys
              • March 2005
              • 1962

Vaddå viktigare fråga??? Ja, det var ju ett bra svar...
              Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Kommentar

• svensdotter
                • March 2005
                • 247

Ursprungligen postat av Åke K
                Om rutorna är helt lösa kan man kitta om det med silicon men annars är det bättre att bara lägga lite silicon längs med alla fogar på insidan och jämna till. Det håller sen i evigheter. Jag tömde mitt sista kittade/siliconade akvarium för knappt ett år sen. Sen använde jag det igen i ett par dagar för fiskförvaring när jag gjorde om det stora karet för 2 veckor sen. Utan problem.
                tack för svaret! då ska man altså byta ut kittet mot silicon isåfall?
                blondin!

Kommentar

Arbetssätt...