vattenblåsor i silikonfogen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oresare
    • December 2003
    • 273

vattenblåsor i silikonfogen

Inspekterade med lite större noggranhet 375:an som jag nyss köpt begagnad och under ena fogen så är det några vattenfyllda blåsor. Visst finns det inget alternativ än att silikona om? Har vattnet letat sig in dit så är det ju halvvägs ute. Men samtidigt så sitter fogen väldigt bra, det är inte minsta lilla algigt under den någonstans och jag tror verkligen att det är orginalfogen (ramkar från dala). Känns lite tråkigt att behöva ställa sig dubbelvikt med rakblad idag igen. Kan ingen säga och mena att det är helt normalt med några småblåsor i fogen och så länge det inte läcker och är mjukt och fint så är allt bra.

/olivia, trött på omsilikonande
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

varför fixa något som inte är trasigt?
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

Nunc Est Bibendum

Kommentar

• oresare
      • December 2003
      • 273

Är det inte trasigt då? Efter gårdagens droppande i det andra akvariet så är man ju lite överdrivet nojig. Att plocka ur allt ur ett akvarium som man just fått till riktigt fint var urtråkigt. Är det normalt med vattenblåsor?

I det akvariet som verkligen läckte så var det helt enkelt omsilikonerat för några år sedan med fel sorts silikon. Det släppte väldigt enkelt och på det här som jag oroar mig över nu så är det definitivt glassilikon och riktigt snyggt ditlimmat. Vågar jag prova tror du?

/olivia

Kommentar

Arbetssätt...