Sera CO2-reaktor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

Verkar ju vara en liten o smidig reaktor.
    *lol* =D
    http://www.defblog.se

Kommentar

• Jeza
      • January 2003
      • 379

Magnus> Det är är en (om jag inte minns helt galet) Aquamedic 1000 (?).
      Den tror jag måste drivas med ett ytterfilter som drar iväg över 600l/h.

Obs! Jag kan ha heeeelt fel!!

Edit> Hittade den: http://www.aqua-medic.de/cgi-bin/php...g=en&cat_id=12
      Senast redigerad av Jeza; 20 January 2005, 12:18.
      Orcae Ita!

Kommentar

• Tropfrog
        • October 2002
        • 8083

Inga reraktorer måste drivas av ytterfilter. Alla reaktorer funkar lika bra drivna med ett innerfilter eller pumphuvud. Förutom dom som inte drivs av pump alls då. Men det är ändå bara skräp.
        MVH
        Magnus
        min zoon

Kommentar

• Jeza
          • January 2003
          • 379

Tropfrog> oveb sa i ett tidigare inlägg att du hade nån shysst reaktor som funkade bra. Har du lust att dela med dig av dina erfarenheter där?
          Orcae Ita!

Kommentar

• Tropfrog
            • October 2002
            • 8083

Det var en denerlle som jag fick med när jag köpte min första co2 anläggning till sodastremflaskor. Den går givetvis att använda till alla andra anläggningar också.
            Jag har inga bilder, men jag kan säga att den höll till 720 liter med mestadels saktaväxande växter och 0,5w/l. Sen hade jag den i 375 liter med 0,4w/l och lite mer snabbväxande växter.

När jag skaffade mh över karet blev det probs så fort jag glömt ansa växterna på en vecka. Detta räknar jag dock som extremfall så den borde fungera i de flesta kar. Numera kör jag co2 i filtret metoden och bättre upplösning har jag aldrig haft, inte ens med am1000 (som jag förövrigt aldrig fick rätt på) Denerles reaktor är liten, grön och av (trappmodell). Det gröna gör att man lätt gömmer den. Har inga bilder, men det kan du säkert leta fram själv.
            MVH
            magnus
            min zoon

Kommentar

• Jeza
              • January 2003
              • 379

Ok.. ska kolla över deras utbud också lite mer noggrant då. Tack för hjälpen!
              Orcae Ita!

Kommentar

• Jeza
                • January 2003
                • 379

Satt och surfade runt lite i hopp om fler tips och tankar när jag kom in på Gibbons hemsida.
                Där hittade jag denna:

Känns som den skulle passa mig ypperligt..
                Problemet är väl att informationen kring produkten inte är den bästa.
                Nån som vet mer får gärna berätta.
                Orcae Ita!

Kommentar

• urbwi
                  • February 2004
                  • 9

Produkten på Gibbons hemsida!

[QUOTE=Jeza]Satt och surfade runt lite i hopp om fler tips och tankar när jag kom in på Gibbons hemsida.
                  Där hittade jag denna:

Vad jag kan se är det en Juwel CO2-reaktor. Enligt vad jag vet finns den inte längre i produktion.

Jag använder en sådan sedan några månader tillbaka i mitt 260 liters Juwel. Fungerar någolunda vid en sänkning av PH-värdet från. 7,5-8,0 till 6,7 och relativt mycket växter. Verkar dock inte tåla att jag sänker PH lägre eftersom den har en tendens att då "rapa" ofta.

Möjligen fungerar den bättre om den skulle drivas av en starkare pump än den inbyggda filterpumpen i Juwelkaret (600 l/h)

Hälsningar Urban W

Kommentar

• Jeza
                    • January 2003
                    • 379

Det är nog sant att den inte längre finns i produktion, men kanske nån har den på en hylla nånstans så man kan köpa den billigt

Så den drivs med Juwels originalpump?!
                    Du har inga bilder eller liknande?

Min pump är ju på 1000l/h till mitt 240l..
                    Orcae Ita!

Kommentar

Arbetssätt...