Verkar ju vara en liten o smidig reaktor.
Sera CO2-reaktor
Kollaps
X
-
Magnus> Det är är en (om jag inte minns helt galet) Aquamedic 1000 (?).
Den tror jag måste drivas med ett ytterfilter som drar iväg över 600l/h.
Obs! Jag kan ha heeeelt fel!!
Edit> Hittade den: http://www.aqua-medic.de/cgi-bin/php...g=en&cat_id=12Senast redigerad av Jeza; 20 January 2005, 12:18.Orcae Ita!Kommentar
-
Det var en denerlle som jag fick med när jag köpte min första co2 anläggning till sodastremflaskor. Den går givetvis att använda till alla andra anläggningar också.
Jag har inga bilder, men jag kan säga att den höll till 720 liter med mestadels saktaväxande växter och 0,5w/l. Sen hade jag den i 375 liter med 0,4w/l och lite mer snabbväxande växter.
När jag skaffade mh över karet blev det probs så fort jag glömt ansa växterna på en vecka. Detta räknar jag dock som extremfall så den borde fungera i de flesta kar. Numera kör jag co2 i filtret metoden och bättre upplösning har jag aldrig haft, inte ens med am1000 (som jag förövrigt aldrig fick rätt på) Denerles reaktor är liten, grön och av (trappmodell). Det gröna gör att man lätt gömmer den. Har inga bilder, men det kan du säkert leta fram själv.
MVH
magnusKommentar
-
Produkten på Gibbons hemsida!
[QUOTE=Jeza]Satt och surfade runt lite i hopp om fler tips och tankar när jag kom in på Gibbons hemsida.
Där hittade jag denna:
Vad jag kan se är det en Juwel CO2-reaktor. Enligt vad jag vet finns den inte längre i produktion.
Jag använder en sådan sedan några månader tillbaka i mitt 260 liters Juwel. Fungerar någolunda vid en sänkning av PH-värdet från. 7,5-8,0 till 6,7 och relativt mycket växter. Verkar dock inte tåla att jag sänker PH lägre eftersom den har en tendens att då "rapa" ofta.
Möjligen fungerar den bättre om den skulle drivas av en starkare pump än den inbyggda filterpumpen i Juwelkaret (600 l/h)
Hälsningar Urban WKommentar
Kommentar