Akvariemöbel med låsbart skåp?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oresare
    • December 2003
    • 273

Akvariemöbel med låsbart skåp?

Jag sitter och börjar planera på ett kommande akvarium och funderar på om någon sett en färdig akvariemöbel med låsbart skåp under. Jag kan väl inte vara den enda akvaristen med små och klåfingriga ungar och ytterfilter, gödning och diverse kemikalier är ju helst sådana saker man inte vill att telingarna leker med. Det är väl visserligen inte så svårt att fixa själv men jag undrar om det finns något fabrikat där det redan är ordnat.
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

Jag skulle tro att det är ett något smal nisch.
    Välj skåp först - gå till IKEA sedan -så får du nog det snyggaste (enligt dej) och det billigaste (enligt dej och IKEA).
    Killies is a lifetime passion

Kommentar

• oresare
      • December 2003
      • 273

Jo, det är nog rätt smalt. Lutar nog mest åt att jag snickrar ett eget skåp. Inte lika billigt som IKEA men mer hållbart och precis som jag vill ha det (med vissa talangmarginaler)

Kommentar

• erikthur
        • March 2004
        • 9953

Jag menade att IKEA har billig barnsäkerhetsutrustning...

Kommentar

• oresare
          • December 2003
          • 273

Okej, fast de grejerna listade barnen ut hur de fungerade när de började gå omkring själva. Tyvärr så kom inte vett och respekt för mina grejer samtidigt

Kommentar

• erikthur
            • March 2004
            • 9953

Mina 20-åriga söner hade fortfarande en del problem med IKEAs prylar.
            Likaledes men 40+ filippinska fru.

Kommentar

• oveb
              • January 2004
              • 2577

Jag har tänkt samma sak, tänk om den lilla vrider upp kolsyran så att firrarna simmar omkring i Ramlösa när man upptäcker det
              Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

Kommentar

• Karon
                • January 2002
                • 3170

Det finns lås att köpa som man snyggt och enkelt monterar in i dörrarna (som du säkert redan visste ).
                Vill man ha en till akvariet designanpassad möbel är det nog enda chansen (om du inte är bra på design själv då förstås ).
                Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

Kommentar

Arbetssätt...