Lösa rampar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrmagic1
    • March 2004
    • 35

Lösa rampar?

Hejsan !

Jag har ett 110liters juvel akvarium med en snygg svart ramp? ovanför.

Nu är frågan om det finns lösa sånna att köpa löst till mitt nya 540l akvarium.

Alltså det jag inte vill ha är täckglass som man sedan sätter ett lysrörs armatur över, det tycker inte ser speciellt snyggt ut, så finns det en sån lysrörsramp som jag har till min juvel att köpa lös
    i de flesta akvarieafförer eller är det svårt att få tag på.

Förstår ni hur jag menar?

Mvh
    Kalle
  • Thomaslj
    • May 2003
    • 704

Jo det går att köpa. Men vad har du för mått på ditt 540 L?. Skulle inte tro att det går om det är ett "ram-akvarie". Juwels ramper är inbyggda och ramakvaries överkant är nog inte tillräckligt hög för att dölja rören.
    http://thomaslj.blogspot.com - Mitt 240 L

Kommentar

• mrmagic1
      • March 2004
      • 35

hmm, vet inte riktigt vad ett ram akvarie är.
      Alltså jag bad akvariebutiken om ett pris på ett måttgjort akvarium
      160x70x60 (70 hög och med 10 cm lutande front) men som sagt vill jag inte ha nåt sånt akvarium om jag måste sätta dit täckglas med en lysrörsarmaratur.

Blir det extra svårt om akvariet är lutande?

Kommentar

• sammy
        • March 2004
        • 282

Med ramakvarie menas ett akvarium med aluminiumram... Har du måttbeställt akvariet så är det sannolikt ett "helglas-akvarium" dvs bara glas och silikon o inga alu-profiler runt kanterna... det kan bli svårt att hitta en "heltäckande ramp om din framruta ska luta... men vem vet det kanske går att lösa (Speciellt om du är duktig på att svetsa ;-) )
        240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
        270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
        54 l. Fiskhotell

Kommentar

Arbetssätt...