Fixa spricka i glaset? Hur?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoomi
    • August 2004
    • 829

Fixa spricka i glaset? Hur?

Tömte mitt "gamla" akvarium på ca 70 liter för ett halvår sen, stod i garaget tills förra veckan när jag upptäckte att det hade blivit en spricka på sidoglaset
    ^
    Bottnen

<font color="red">Min fråga är:</font id="red"> Hur ska jag fixa sprickan, den är för stor för att ignoreras, räcker det att silikona på nytt täckglas, eller sta ja bara silikona, Tack på förhand!
  • rogge
    • July 2002
    • 310

Hej!!!

Om jag skulle laga ett sådant akvarium så skulle jag byta ruta där men om det är ett ramakvarium så kan det va ,rätt knöligt
    men du kan ju limma över sprikan med en ny ruta och sedan låta det stå med vatten i några dagar efteråt så att du kan va riktigt säker på att det är tätt. För det kan bli en riktigt dyr historia om 70 l riner ut.

MVH Roger

Kommentar

• zoomi
      • August 2004
      • 829

mm... vet
      ska ta bilder på det imorn!

Kommentar

• robban
        • February 2003
        • 322

det är billigare att köpa en ny burk än att börja gräva i det gamla och lappa å laga

Kommentar

• zoomi
          • August 2004
          • 829

men vill inte köpa nytt... vill laga! + täckglas är inte dyrt och silikon har man ju alltid nytta av!

Kommentar

• zoomi
            • August 2004
            • 829

men ska jag bara köpa täckglas och silikona fast inne i akvariumet?

Kommentar

• rogge
              • July 2002
              • 310

Hej igen

Gå till ett glasmästeri å köp ett måttanpasat glas.
              köp även t-röd å gör rent med gör noga får under inga omständigheter finas smuts ,fett på någon utav glasytorna och när du har fått det rent så är det bara att smeta på celikon på ena ytan och sedan tryka ditt glaset och tejpa fast det.

mvh Roger

Kommentar

Arbetssätt...