Filter/pump till 20L's

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zeloth
    • May 2004
    • 88

Filter/pump till 20L's

Hejsan!!
    Jag gör tvärtom, skaffar stort först och smått sen :-) Sprang på ett litet 20L's akvarium som jag inte kunde motstå. Så nu står det här hemma och placeringen var tänkt att bli brevid min säng. Nu till frågan. Killen som gjort akvariet (det är alltså ett hemmabygge) sa att han inte hade nåt filter i utan bara nåt bubbel som gav vibration på ytan. Ska jag sattsa på att köra på nåt litet innerfilter som tar massa plats, eller ska jag försöka köra utan och bara skaffa nån liten pump för cirkulation och därigenom ytvattenrörelse?
    Jo, höll på att glömma, i burken ska det bo ett litet stim koppartetror, som hetsar ihjäl sävliga ciklider i stora burken.
    ´´`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

// Jenny
  • Baggen
    • July 2004
    • 340

ytterfilter i mindre kar tycker jag för utseendets skull.
    alla innerfilter tar sådan plats.

/Baggen

Kommentar

• Zeloth
      • May 2004
      • 88

Jo, det har du himla rätt i, men nu får det inte kosta som ett ytterfilter... Litet innerfilter eller cirkulationspump/annan ytrörelse är mina options... Ytterfiltret får sitta kvar i det större karet.
      ´´`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

// Jenny

Kommentar

• Karon
        • January 2002
        • 3170

Billifilter och en luftpump http://www.akvakompis.se/shop/show_product.asp?artnr=i131%2E0031&ref=%2Fshop%2Fs how%5Fcategory%2Easp%3Fcategory%3D80%26subcategory %3D199 , fast luftpumpar är kanske inte ljudlösa
        Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

Kommentar

• rindberg
          • March 2004
          • 196

Kolla om du kan hitta "Project Uno" det är ett jätte litet innerfilter. Lägg den i gruset så får du ett botten filter och därmed syns ingenting förutom sladden.
          Det är viktigare att veta vad man inte kan än att veta vad man kan.
          Utan C skulle vi bara ha Obol, Pasal och Basi

Kommentar

Arbetssätt...