Gammal pump?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kamandi
    • June 2004
    • 29

Gammal pump?

Hej, jag undrar hur lång livstid en akvariepump har?
    Den som följde med till mitt akvarium är några år gammal,
    men det kanske räcker med att byta ut filtret med jämna mellanrum för att hålla den i bra skick? Jag har en sådan här

http://www.pwss.nu/product.asp?intProdID=579

Sen undrar jag vad det är för skillnad på Luftpump och Cirkulationspump, samt om den jag har är lämplig för mitt 62Liters akvarium.

De fiskar jag har för tillfället är 1st Kampfisk (ska köpa honor till) samt 1st mal (pitbull pleco) som jag ska köpa flera av eftersom jag läst att de trivs i grupp.

Funderar också på att köpa en lugn stimfisk av något slag, så totalt 10-12 fiskar som mest kommer simma i akvariet, undrar alltså om den pump jag har idag kommer kunna sköta jobbet?
  • mohlin
    • January 2004
    • 1487

Vad är det för sort? Jag har en Eheim som jag köpte obetydligt begagnad -92 och den är still going strong. Samma filtermaterial också, det slits ju inte precis (enda problemet är att makaronerna har en förmåga att försvinna när man rensar. Hittar alltid nån överblivna stackare i vasken!)

Kommentar

• plizken
      • April 2004
      • 1293

Jag har ett ytterfilter som har en 30 år på nacken. Det funkar exemplariskt, kanske inte den tystaste man har provat. Såg även att Defdac har en likadan.

Sköter man om prylarna så håller dom länge..
      Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

Kommentar

• kamandi
        • June 2004
        • 29

Märket är aquael, tycks som att jag kommer kunna köra vidare med den iaf då

Kommentar

Arbetssätt...