Starta upp gammalt akvarium från 2008?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Citronblomma
    • May 2017
    • 2

    Starta upp gammalt akvarium från 2008?

    Jag stuvade ner mitt Juwel 110 liter år 2008. Jag funderar på att skänka det till en vän men undrar om det är bara för honom att starta upp det igen. Behöver han lägga ny silicon eller ska det hålla? Jag vill ju inte ge bort det och orsaka vattenskada hemma hos dem. Är det något annat jag bör informera honom om? Jag har tänkt skänka alltihop för jag antar att det inte är värt så mycket? Jag hann bara ha det under ett par tre år innan jag la av.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Silikon är inte färskvara så är det bara rätt limmat så skall det inte var något problem. Dock så bör man ju testa det först.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Citronblomma
      • May 2017
      • 2

      #3
      Tack så jättemycket för svar! Då ska jag prata med honom.
      Jag vill passa på att tacka för all kunskap och råd jag fått härifrån zopet, då när jag började min akvariehobby! Jag hoppas att min vän vill ta över nu.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Trevligt att du uppskattar info och hoppas att det går bra för din vän
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Axman
          • January 2013
          • 188

          #5
          Tog upp ett akvarium ur källaren som varit orört i 30 år, kört det i tre år nu utan problem och silikonet är riktigt mjukt och fint. Ramakvarium dock så det är ju främst tätande, inte bärande.

          Kommentar

          Arbetssätt...