Hejsan!
Jag går i funderingarna på att uppgradera mig till en 720 l. Jag har hittat ett paketpris på en hemsida där akvarium, bord och lampor ingår i priset men vill försöka knåpa ihop själv för att se om det blir billigare än paketpriset. Jag har bara köpt akvariepaket innan där allt som pump etc ingick så jag behöver lite hjälp för att se att jag inte missat något. Ni får gärna även tycka till om märken och tipsa om bättre förslag.
Jag har inte bestämt någon särskild inriktning jag vill ha ännu mer än att det ska vara sötvatten. Jag kommer nog vilja ha en blandning av olika fiskar så jag vill ha grejer som funkar bäst och inte begränsar i möjligheterna.
Inköpsförslag som det ser ut nu är följande:
-AKVASTABIL MOVE AKVARIUM 200 X 60 X 64 CM INKL. LOCK
-AKVASTABIL MARK II AKVARIEBÄNK
200 X 60 X 79 CM
-FLUVAL FILTERPUMP MODEL FX6
AKVARIER < 1500 L
-JÄGER VÄRMESTAV
REGLERBAR: 18 - 34 GRADER C
-TRIXIE DIGITALTERMOMETER
KLISTRAS PÅ UTSIDAN
-AKVASTABIL LED AKVARIEARMATUR
45 W / 1400 MM - DÄMPBAR / VIT 6500K (hur många? rätt styrka och storlek?)
-AKVASTABIL STRÖMFÖRSYNING
PASSAR TILL LED 1100 MM OCH 1400 MM
Något som missats? Jättetack för er tid och era åsikter!
Med vänlig hälsning,
Wilwa
Jag går i funderingarna på att uppgradera mig till en 720 l. Jag har hittat ett paketpris på en hemsida där akvarium, bord och lampor ingår i priset men vill försöka knåpa ihop själv för att se om det blir billigare än paketpriset. Jag har bara köpt akvariepaket innan där allt som pump etc ingick så jag behöver lite hjälp för att se att jag inte missat något. Ni får gärna även tycka till om märken och tipsa om bättre förslag.
Jag har inte bestämt någon särskild inriktning jag vill ha ännu mer än att det ska vara sötvatten. Jag kommer nog vilja ha en blandning av olika fiskar så jag vill ha grejer som funkar bäst och inte begränsar i möjligheterna.
Inköpsförslag som det ser ut nu är följande:
-AKVASTABIL MOVE AKVARIUM 200 X 60 X 64 CM INKL. LOCK
-AKVASTABIL MARK II AKVARIEBÄNK
200 X 60 X 79 CM
-FLUVAL FILTERPUMP MODEL FX6
AKVARIER < 1500 L
-JÄGER VÄRMESTAV
REGLERBAR: 18 - 34 GRADER C
-TRIXIE DIGITALTERMOMETER
KLISTRAS PÅ UTSIDAN
-AKVASTABIL LED AKVARIEARMATUR
45 W / 1400 MM - DÄMPBAR / VIT 6500K (hur många? rätt styrka och storlek?)
-AKVASTABIL STRÖMFÖRSYNING
PASSAR TILL LED 1100 MM OCH 1400 MM
Något som missats? Jättetack för er tid och era åsikter!
Med vänlig hälsning,
Wilwa
Kommentar