jag har köpt 3 st akvarium från polen , men här i sverige och det kostade mig inte speciellt mycket komplett. 200 liters kostade mig 3100 kr med tillbehör, detta med välvd framruta , svart med möbel.
Köpa akvarium i Polen?!
Kollaps
X
-
Hehe... just den Polska länken hittade jag tidigare, men jag fattade ju inte vad som stod på den
Hur som helst - nu skall vi se om jag tolkat det rätt (någon kan ju kanske hjälpa till med polska språket här):
Akwarium profilowane , wymiary 150x50x60 cm, pojemnoúã 450L, gruboúã szkùa 10mm 862.33 zù (oszczædzasz 26.67 zù)
Väldigt fritt tolkat: 450L, 150x50x60, välvd framruta 10mm, pris 1.627 SEK (enl. Forex kurs).
Kan detta verkligen stämma?
Detta verkar dock vara utan möbel?!
Någon som kan tolka vad som ingår?Kommentar
-
Du Ice-man... Jag såg på en hemsida att det finns en zoo-affär i Lomma (dvs på dina "breddgrader").
affärens hemsida är http://www.zoogiganten.se/ och det står på några ställen att de säljer nya akvarium till inköpspriser... kan kanske va nåt för dig! Lycka till!
P.S. inte så dum idé... få folk att köpa akvarium hos dem så att de sen resten av sitt liv köper fisk växter o allt annat hos dem också... eller inte240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
54 l. FiskhotellKommentar
-
din översättning stämmer bra! och ja priset är utan lysramp och möbel med dem blir det: det priset jag skrev tidigare altså ca 2800:- jag trodde det jag hittat tidigare på den polska sidan va rakt men det var visst välvt... (hjärnsläpp)...
men du, kolla priset i Lomma det kan nog va konkurrenskraftigt!240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
54 l. FiskhotellKommentar
-
Sammy: Tackar för tipset!
Jag presenterade idén att åka ner till zoogiganten (har väl ca 7 mil dit) och de blev alla eld och lågor!
Med alla de djur (och odjur) vi har så kan det vara väl värt ett besök. Ungarna har två akvarie var och jag letar som sagt efter ett större. Sedan har vi en Rottweiler, en dvärgvädur (kanin), och en liten dvärghamster. Förresten, man kanske skulle starta djurpark
Måste dock säga att jag personligen saknar en liten spinnande katt i sängen - liksom lite mysigare än en 50-kilos rottis vid fötterna....
Jag meddelar hur besöket gick vid senare tillfälle - något skall man väl som sagt hitta!Kommentar
-
zdybnet: Om du är kvar där nere, skulle du inte vilja kolla upp vad ett Akwalux 150x50x60-kar (alt. 160x60x60) med välvd ruta samt ramp och möbel i bok kostar. Jag skulle bli MYCKET tacksam!
Jag och resten av familjen kommer nog att åka ner till zoogiganten i helgen, jag meddelar hur det var där! Skall bli rätt intressant att se deras 16.000-liters saltvattenkarKommentar
-
Var nere på zoogiganten idag och här kommer utlovad rapport:
Helt klart godkänt ställe, speciellt om man är inne på saltvatten då två killar i personalen har det som fritidsintresse
Fanns givetvis mycket för sötvatten oxå. Oxå det största sortimentet av fåglar jag nånsin sett i en zoobutik.
De hade inte jättemånga stora kar till salu - de kar de hade i butiken (som de inte hade fiskar i förstås) var det lager de har, givetvis plockar de hem på beställning.
Fick pris på ett Akwalux 150x50x60 med ramp och möbel i bok, 5.100:-. Troligen inte billigast i sverige, men ett av de bästa pris jag sett hittills - och detta utan att jag ens försökt pruta!
I det stora hela sett ger jag Zoogiganten 5 glada fiskar i betyg
Kommentar
-
Hadde dom inget 160x60x60 med välvd framruta?
Jag har följt den här diskutionen för att jag är ute efter ett sånt i bok utan möbel.
Fick pris på ett sånt från en firma på nätet, 8100:- !!!
Svin dyrt tyckte jag, då var det med ramp.Daniel
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=187560Kommentar
-
Hej
Jag har följt med i den här tråden lite. JAg köpte ett 150x50x50 Välvd front och möbel i bok och svart plastramp (kunde ju vart snyggare, rampen alltså) för 3000:-.
Visserligen ett specialpris, men ändå!
Jag köpte på Zoomässan i Kungsbacka. En trevlig liten trång butik med massor av fina fiskar och en trdvlig och framförallt kunnig personal.
Nu vet jag ju inte om dom har fler så billiga kar men det kan ju vara värt ett telefonsamtal..
Men så kom jag på att Kungsbacka INTE ligger i Polen, och det är ju egentligen det som den här tråden handlar omBosse.JKommentar
-
Ice-Man:
Jag har hort lite med min akvariehandlare (i Wroc³aw) och detta ar vad de kan fixafram:
Akvarium - 150 x 50 x 60 - 1460 :-
(Akvarium - 150 x 50 x 50 - 1240 :- )
Lysramp - 150 x 50 - 560 :-
Bank - 150 x 50 x 63 - 1170 :-
Sa sammanlagt skulle det kosta ungefar 3190 kronor om du ville ha det som var 150 x 50 x 60
Banken kan vara i vilket traslag som helst, det skulle enligt dem kosta i princip lika mkt.
Dock vet jag inte om akvariet ar Panoramiskt eller "profilerat" for vi hade lite probelm med att forsta varandra pa den punkten =)
Akvariet ar inte heller av sorten - Akvalux, utan typ Fluval lr natt sant...
Tjejen i butiken sa aven att det kan bli 15 % billigare - vet dock ej varfor.
Hoppas du far nagon nytta av informationen! =)
Mvh Karro
Tankte tillagga att akvariet var panoramiskt! Har kollat upp det =)//Karro & JohanKommentar
-
Ville väcka upp denna tråden igen...
Är det svårt att hitta till butikerna, eller är det bara att ha en skriven lapp och hugga en taxi??Kommentar
-
Dom mindre butikerna ligger mitt i city (Gdynia) så de ska det inte vara några problem och hitta. Bara o hugga en taxi om man inte känner till stan. Sedan finns det en enorm zoobutik längre bort, men då måste man ta sig dit med bil, dom mindre går ju att promenera till.. Den enorma ligger vid ett köpcentrum som heter HIT tror jag..
Kommentar
Kommentar