Kan man ha för stark vattenström i akvariet?!

Kollaps
X
Kollaps
+ Fler alternativ
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

Kan man ha för stark vattenström i akvariet?!

Som det är nu så blir det en rätt kraftig vattenström från bakre höger hörna till vänster bak sen drar det tillbaka, alltså moturs..

Man kan se fiskarna "fladdra i vinden" även i främre delen av akvariet...

Nog för att vissa fiskar trivs i lungt vatten men finns det nån nackdel egentligen?!
  • Patrik_växjö
    • July 2002
    • 2046

Beror väl helt å hållet på invånarna i karet, väl?? Du skulle ju inte kunna ha discus med ditt flöde tex.
    / Patrik /

Kommentar

• oresare
      • December 2003
      • 273

Om man har riktat sin ström lite uppåt så kan vissa fiskar kastas ut ur akvariet om man har otur. Hände en kompis. Men om det bara snurrar runt och man har fiskar som gillar det så borde det väl gå bra. Jag har också väldigt kraftig ström.

/olivia

Kommentar

• Patrik_växjö
        • July 2002
        • 2046

Tror snarare din kompis fisk hoppade ur karet då den lekte i strömmen..
        / Patrik /

Kommentar

• Robot
          • February 2004
          • 1174

Okey.. den är riktad lite snett uppåt för att blandas med luften men jag har ju ändå lampramp som täcker så att dom ska hoppa ur är jag inte orolig för...

Jaja.. får väl låta det vara som det är ett tag... Rätt kul att se kardinaltetrorna leka i strömmen...

Kommentar

• oresare
            • December 2003
            • 273

Fast han och hans sambo satt och tittade på den och såg hur den simmade upp motströms och sedan vände och då på ett halvt ögonblick kastades ut. Han fångade upp den direkt och riktade strömmen rakt fram och det har aldrig hänt efter det.

/olivia

Kommentar

• Patrik_växjö
              • July 2002
              • 2046

Fisken trodde nog att han kunde följa strömmen
              / Patrik /

Kommentar

• Qwerty
                • December 2003
                • 526

hahaha mina fisakr är dumma i huvudet dom kan inget annat en att simma imot min 1500 pump.. så brukar dom åka bakom pumpen och sen framför så flyger dom allvägens värld men dom värkar ha ksit kul " malawi är som dom är "
                363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

Kommentar

• ettex
                  • March 2003
                  • 49

bara döda fiskar följer med strömmen ...........

Kommentar

Arbetssätt...