Panik..."stenskott" på akvarierutan!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

Däremot så stoppar den förmodligen eventuellt läckage om hålet inte spricker vidare.
    Det är definitivt inget "hål" för då skulle jag genast byta bakrutan. Detta handlar om ett "stenskott" som inte är djupare än max 1mm på 8mm tjockt glas. Storleken på "stenskottet" är 7mm långt och 2 mm brett på den största delen.

Finns det ingen glasmästare som har denna hobby (man kan ju alltid hoppas även om det fortfarande är fredagen den 13:e)??...

Kommentar

• Tricella
      • October 2002
      • 1052

Nu har jag gjort olika eftersökningar på nätet och förfrågningar hos Glasmästeri. Alla ger den känsla jag själv har...osäkerhet...

En del säger att det inte är någon fara...och jag känner mig oroad över att få över 350L ut på golvet.

Glasmästerierna som jag pratat med har varit "kluvna" i sitt rådgivande och om man frånser att de vill sälja glas så verkar det som om risk finns att glaset kan spricka.
      Ett förslag jag fick var att limma en hel glasskiva (6mm) i samma storlek (150*50)som bakrutan. Kan detta vara ett alternativ som jag borde göra?

En Glasmästare bad mig att sätta tummarna på var sida om "sprickan/repan" och trycka allt jag hade för att se om något hände med den...inget skedde alls och jag vet inte exakt vilket tryck jag hade där men troligen någonstans mellan 20-25kg. Nu vet jag inte vilket "punkt tryck" det blir i ett akvarium som detta...

Kommentar

Arbetssätt...