köp i en vanlig mataffär. dela den med såg, tag ut innehållet med en kniv. gör ett hål i den.skrapa av utsidan med rasp, eller behåll det på, vissa föredrar detta. koka den. i med den i akvariet
Jag gjorde en med hjälp av en halv lerkruka som jag smetade silikon på och sen rullade i akvarie grus.Blev ganska bra tycker jag.Idén snodde jag av någon här vem det nu va
Fredrik
Jag köpte en terakotta-grotta i en zooaffär för 80 kronor. Malarna flyttade in direkt. Med lite lera och tillgång till en brännugn måste man kunna göra en sådan själv för en kostnad runt några kronor....
Nybörjare, Nivå II .
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
"Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".
Jag köpte vanligt plaströr som jag smetade in grundligt med silkon. Sen rullade jag dom i likadan sand som ligger i karet (så att dom blev ordentligt täckta)
Lät dom ligga i drygt ett dygn så silikonen härda.. sen var det bara att pyssla ner dom på valfritt ställe.
Min Ancistrus hane är sååå stolt över sin blåa flaska. Jag samlar lite smått på blåttglas, så det passade in i akvariet det med. Honan var där en sväng med hanen och ungar blev det
Kommentar